Friday 11 February 2011

Kami Selamat dari Maut!

hari ni aku tdo lmbt pukul 8 baru start tdo. niat nk gi sarapan pagi kul 6.15. tp bila mengenangkan xde kawan. panda ni pon decide nk duk kt atas pokok diam diam.:) aku xtau lah aku mimpi apa mula mulanya. yang aku ingat. dlm mimpi tu. kitorg pegi satu tempat. pi lunch kot,sbb siang. naik moto mcm bese. tp sorg satu moto. aku standard lah dgn Kriss.citernyer cmni. time duk jalan jalan tu. aku potong Legend.time tu Legend sekor je. die x bawak sesapa. pastu dia naik Wak Slenge merah.untuk pengetahuan korg, Wak Slenge penah eksiden sbb aku penah try bawak,handle die dah senget sbelah. cm handle Kriss aku. so,mmg xsedaplah nk bawak.


back to the mimpi. tak lama lepas aku potong , Legend potong aku balik. pstu adegan kejar mengejar pon berlaku.Tetibe...Legend brek mengejut! depan mata aku, aku nmpk motor dia terbarai satu satu. smpi skru semua tercabut.die tercampak kt tgh jalan sbb motor tu mmg dah terbarai habis.lagi lagi kitorg bawak laju gila. aku dah tak peduli motor terbarai tu, aku nk pi kt Legend. tak sempat aku nk pi tgk die. depan mata, aku tgk lori besar langgar Legend. aku dengar ada bunyi meletop kuat. kuat sangat. depan mata aku jugak weh, aku tgk lori tu gilis kepala Legend smpi pecah.aku terkedu. trus xbergerak. badan aku xbepeluh. otot jadi cramp. otak jadi beku!


aku xmenangis. aku xketawa. aku turun motor. xstand pon. bia je Kriss aku jatuh cmtu. aku pi kt Legend. aku kutip otak otak die yg bersepai. xde saper weh time tu. aku sekor jer yg pi kutip. Legend still kt bawah lori. aku xtau nk buat apa. sedar sedar je bunyi fon aku msg.tididinkkk. aku dpt msg dari My Vi. time ni aku dah sedar dari mimpi n bgn tdo. aku mamai. aku trus story kt Kak Ana. aku ckp."kak,org mimpi pelik.die eksiden dgn lori pecah kepala!" .Kak Ana terus senyap. pastu dia ckp. "xde pape kot kill.nnti tny dia". aku pon trus call Legend sbb cipan gabra gila. risau la doe!


aku           : "Legend, kt mana?'
Legend     : "kt bilik la.asal?"
aku          : " sihat x?"
Legend    : "sihat jer,kenapa ni?"
aku          : "pagi tadi lepas subuh ada gi memana x?"
Legend    : "ada. pi amek KCF kt hentian kajang. ni apahal?"
aku          : "ohh..xde pape lah. janji selamat."
Legend    : "xde.citer jugak."


mula mula aku malas nk citer sbb aku dah tau Legend selamat ada kt bilik. tp lepas kena paksa. aku citer jugaklah pasal mimpi aku tu. die dgn cipan plus tenuk dia..boleh pulak mendoakan kematian sendiri. budus xbudus. buat aku cuak lagi ada. bengong punya Legend! pastu aku ckp aku nk siap pi teman My Vi makan. dia dah kebulur. Legend kata die nk ikot sbb nk hantar motor pi bengkel. ktorg pon gerak.


sampai je kt traffic light KTM ukm tu, aku nmpk ada satu kete Savvy hitam ni kuar dari simpang Five-G. slow gila. aku bajet die nk terus lah. so, aku pon cm bese potong sebelah kanan sbb Savvy tu amek side kiri. skali time aku dah nk potong tu,tinggal bapa meter je lagi, die boleh pulak nk buat U-turn. Bangang tak bangang tu! dah la bagi signal lmbt. aku dah le bawak laju. pe lagi brek atas bawah ler. berdecit tayar.berasap kt jalan. mmh terasa tayar blakang lari sikit.MyVi kt blakang dah hilang semangat dah.sbb dia bonceng aku. aku time tu. benti kejap. tarik nafas. trus jalan balik..aku dengar Legend hon panjang gila kt kete Savvy tu. muka dia pon dah semacam jer. aku pon mg dah xnk pikir apa. trus blah pi makan.


aku dgn MyVi mmg cuak.tp muka masing masing xleh blah. bajet cover semua okay. cm xde pape. smpi jer kt bengkel moto. semua muka relax. padahal cuak. Legend kata die nk hempuk jer dgn helmet dia kt Savvy tu. haihh Legend,jgn nk duk buat hal. ktorg hidup lagi. sihat walafiat. jatuh pon tak kn? story punya story.rupanya tu budak fac Myvi. baru bwk kete. n baru dpt lesen plak tu! haihh. then,everything was okay back.


lepas makan tu. ktorg pon balik kkm. aku on FB. MyVi sruh aku baca home. nmpk le status Wave. dia kata moto die kena langgar dgn org.Wave, ko nk tau tak.. ktorg baru je kena kt lua. asal ek hari ni nk main langgar langgar jer? hmm..dah le aku mimpi bukan bukan. seb bek Legend slamat.klo x tk taulah..cukuplerr Kancil sorg duk hospital.dah jadi cmtu.haihhh..dah ler lutut mmg longgar,skru takde. kang klo eksiden skru mana pulak lucut. :)


p/s : hidup lagi buat stakat ni. tak tau lah lepas ni. yg pasti maut tgh tggu kt mana mana jer. so, rempit tu xde hal la!! and to Myvi, pasni klo nk bonceng org, peluk kuat kuat! fobia dah..


jiwa rempit still ada!

No comments: