Sunday 22 May 2011

Terfikir Macam-macam!

(1)CAT. lepas ajar Ezzly mengaji tadi, ada discuss dengan ayah pasal cat rumah untuk raya tahun ni. nenek teringin nak cat baru. katanya nak hijau-kuning. and kebetulan aku duk meriba laptop (since pencawang wifi dah berfungsi, on9 dimana2 saja. even kt jamban! haha). ayah suruh search Kampung Morten. well, quite cun la. mana taknya dah diupgrade. takkan nak suruh aku cat sebijik macam tu? dah la aku sekor kena cat satu rumah! entah laaa.


(2) ASTRO. dengan setulus hatiku, aku announce bahawa aku takkan benarkan sapa-sapa kat rumah ni tukar astro yang dah sedia ada ke Astro Beyond. sumpah pelik. haram jadah aku tak paham. sume tunggang terbalik. just die dah upgrade boleh rakam apa2 cerita and boleh tengok listing untuk sehari punya. tu je kot!


(3) BERITA. sob sob. aku menangis nok tengok berita pasal tanah runtuh yang dah korbankan 16 nyawa kat sebuah madrasah di hulu langat. sedih aku. yang selamat pulak. 7 orang. tu pon ada yang putus kaki, patah tangan,cedera kat kepala. menitis air mata tengok wartawan temu bual sorang budak ni yang tahan sedih bila kenangkan kejadian tu. macam mana la keadaan sebenar kat bawah tanah tu ye..subhanallah..


(4) KERJA. ayah akhirnya buat keputusan suruh aku duduk rumah jer keran sebab2 tertentu. sebagai anak yang baik, aku dengar je la apa yang dah ditetapkan. so, officially. aku adalah surirumah baru ye. n rutin biasa. Masak, Kemas, Basuh,Sapu,Lipat 24jam sehari. sekian.


(5) FACEBOOK. disini aku nak bagitau. sesungguhnya aku sangat gembira guling2 tahap dewa bila terCREATE satu lagi fan club untuk sahabatku yang sangatla femes.hahah. jangan lupa like ATEN COMEL FAN CLUB dimana artisnya adalah si Myvi a.k.a Paai. dan AIZAD HENSEM FANPAGE yang dimiliki sepenuhnya ke atas nama Rohaizad Bakari. hahaha. jangan lupa like ye ramai-ramai!

No comments: