Saturday 21 May 2011

Pelik ke pompuan jadi driver van??

this week aku ikut ibu n ayah balik Rembau sebab dorang nak balik berniaga kat pasar tani. aku ingat nak pegi lambat n naik motor kapcai arwah atuk rembau aku tu jer. kapcai habis beb! mmg xleh lebih daripada 40km/j. kalau tidak..habis terbarai. skali bila kitorang sampai je umah wan, ayah pegi lah checking minyak motor sumer jadah la. tup tup..ayah kata tak boleh guna sebab road tax dia da mati. alohhhhhh :(

so, since seawal 6.45pagi lagi ayah n ibu dah keluar rumah pi set up barang kat pasar, tinggal la aku ngan adik kecik si Ezzly tu kat rumah. menyambung operasi kilang taik mata. sejuk nokk!! angin Gunung Datuk menerpa ke wajah! eceh. hahah. oleh disebabkan terlampau sejuk gak, aku tak leh tido. so, pegi la buat sarapan untuk diri sendiri (roti whole meal Gardenia + telur mata kerbau je pon). sebab aku ni mmg brekfest roti je hari2. kadang2 je telan nasi lemak. untuk adik kecik tu, aku buat air milo cicah dengan biskut kering jer. HAHAHAHA.

so, lepas masak lauk untuk lunch, aku call ayah suruh amek kitorang kat umah. then, ayah pon amek. dari rumah ke pasar tani Rembau tak de la jauh mana. dalam 5 minit kalau naik kenderaan beroda 4 la.haha.elok je ayah parking van, aku pi la sergah wan aku. "Wan! hahahha". ape lagi..mmg kena ah bebel dengan wan, pastu duk promote aku kat pelanggan2 dia. " ni cucu ese (saya), omak eh kek bawah tu ha". adoiii. pastu boleh plak buat aku jadi driver. mintak hantar pi Pejabat Daerah. aku hantor le. aku ingat die sorang je. skali die angkut kawannye skali. aku panggil Wan Ujung.

aku baru je start enjin van (bunyi die lagi dahsyat dari bunyi bising motor aku.kena modified dah)....

Wan Ujung : " jangan bawak laju bonar yo. wan ni takut keto(kereta) laju-laju ni"
aku             : " ilek la wan. polan (perlahan) yo. tak do hal punyo lah! nak rompit pon buleh yo!" hahah
wan            : " takyah la risau bonar. dio dah lamo bawak ban (van). tawu la deh"

hahahahahha. terbaek la wan! i lap u la. wakakakkakakaka. backing abiss! pastu, tak sampai situ jer, tiap kali nak berhenti ke, nak masuk simpang ke..nak tau Wan Ujung tu cakap ?

" ha.. bagi sikna (signal) doreh (cepat)!"
" leklok sikit ha. laju bonar ni!"
" poi (pergi) lotak ban ni topi sikit. kang dilanggar keto lain"

huihh. pening wa derr . ada JPJ terhormat ni. hahaha

lepas tu, untuk hari ni. ayah tak sihat sikit. so, disuruhnya aku jadi driver balik ke Gemas. dari Rembau ke Gemas amek masa dalam sejam setengah gak la. lagi2 bawak van. almaklum je la. mana boleh laju mana. so, aku..klo dapat van.. menggiler la. syok ohh! cermin depan die besar. nampak seluruh alam! hahaha. tapi yang tak bestnyer..bila..-stop kat traffic light orang tengok..-beli kuih orang tengok..-potong kereta pon org nk tgk

asal? pelik sangat ke kalau pompuan bawak van sebesar tu? aneh sangat ke? aku tak langgar undang2 aku rasa.paling laju van tu boleh lari pon dalam 90km/j. tu pon dah boleh terbarai. jenuh la aku.. ke aku ni macam alien. dah semua orang tengok lain macam? susah la..

pastu, bila stop kat kenduri rumah orang, nak hantar rebung pon orang tengok. time tu..aku xtau la pulak nenek aku ada kat situ tolong masak. bila kat rumah, nenek cerita..

nenek : " tadi along ko yang bawak van?"
aku    : " haah. kenapa nek?"
nenek : " tak do. tadi ado cik acam cakap kat nenek..
             buleh yo cucu omak(nenek aku mak angkat uncle tu) bawak van. brani boto dio. tak susah ko? "
aku    : "pastu, nenek cakap apa?"
nenek: " nek cakap la..dio sumer buleh, kapa toghobang(kapal terbang) yo tak bawak laie.." hahahahha TERBAEK NEK!


p/s : tunggula wahai orang kampung sekalian. cucu ayob ni bawak balik BIG FOOT nnti! haha (mau pengsan atok aku tengok nanti. wakakakka.

No comments: