Sunday 22 May 2011

Perit

DILUAH MATI EMAK, DITELAN MATI BAPAK. rasanya tulah peribahasa yang boleh gambarkan keadaan aku sekarang ni. kalau ikut kata orang ni, orang ni jauh hati. bila buat macam orang tu suruh, orang ni pulak tak kasi. bila aku ikut keputusan sendiri, semua bagi komen tak setuju. susah. aku nak cuba benda baru. nak rasa pengalaman baru. susahnya bila kena puaskan hati semua orang.


aku dah besar. almost 20years old dah. aku dah boleh pikir keselamatan diri. kemampuan diri. selama ni, aku ngok ngek tu.salah satu cara nak hiburkan diri. aku tak nak libatkan sesiapa. aku tak nak cerita kat sesiapa. sebab cerita aku ni bosan. orang yang mendengar, mungkin tak kan pandang muka aku and cari alasan nak blah dari situ. tak da manfaat pon aku cerita. sebab hakikatnya..aku je yang rasa.. perit weh.


memang. duduk dengan orang yang sayang kita seronok. sebab ada yang take care. kalau susah ke apa. ada orang tolong. tapi terlampau care juga susah. bertambah susah bila semua pihak nak kita ikut cakap dia. kita ni kadang-kadang macam lalang. sebab tak nak mana-mana pihak terluka, kita terpaksa turutkan juga. walaupun ada yang memendam rasa. aku tak mampu nak berterus -terang. sebab aku tau, kalau aku luahkan..memang ada yang akan terasa dan terus menjauhkan diri. berpendapat, hal aku biarlah pihak lagi satu yang tentukan. kadang-kadang, tempoh masa tak membantu sesiapa mengenal diri kita. perit rasanya.


time macam ni. elok rasanya aku larikan diri. tapi nak pegi mana? aku nak buat apa? aku bukan pakar motivasi yang mampu relaxing otak sendiri yang tengah biol. aku bukan doktor yang boleh supply ubat untuk cure luka kat hati. aku, insan biasa..yang mungkin tak matang lagi. walaupun..entahlah.

No comments: