Thursday 10 November 2011

Unmentioned Siblings

 dah doploh tahun aku hidup kat dunia ni. syukur. masih bernafas dengan sihat walafiatnya. dalam doploh tahun ni, berjuta-juta makhluk aku dah jumpa, beribu-ribu manusia aku dah nampak, beratus-ratus orang aku dah cakap, dah berpuluh-puluh insan aku berkawan, tapi..






 Many people will walk in and out our life,


   but only true friends will leave footprints in your heart.




lepas aku bloghiking kat blog Azzah J! and Gegel gua, aku pun ada stories tersendiri. setory, ceritera, gosip bout my friends. most apa yang aku nak cakap, lebih kurang sama macam Azzah. Lifes begins at 20 huh? yup. member datang and go far far away. but true friends will always there to support her/ his friends here. either kena dumped, kena spoiled, kena pranked, kena maki, she/he will be there to pampers you. Even time tu kau tengah penat gila for 2 day unsleep, even time tu kau lapar tahap saka harimau dah datang meroyan, even time tu dalam purse kau tinggal seploh hengget untuk seminggu..kalau kau betul-betul kawan baik dia, kau akan cari dia even time tu kau tak sedar kau tengah sakit demam panas teruk and tau-tau dah atas motor tengah melilau terpekik terlolong panggil nama dia. kalau aku lah jadi member kau, aku dah menangis sebab ada kawan yang sanggup bersusah-payah sebab aku.




those yang kenal aku, those yang tau kisah hidup aku.. dorang tau cara aku. aku bukanlah seorang yang pandai jaga friendship. tapi once aku ada bestfriends, aku cuba jaga sebaik mungkin. Gaduh, sensitif, tarik muka, cemburu.. tipu kalau takda dalam sesebuah friendship tu. Aku sayang kawan2 aku. Aku cuba jaga dorang sebaik mungkin. Aku cuba untuk buat dorang happy . Half of my friendship stories ada dalam blog ni. Aku tak mintak korang bagi bintang, aku tak mintak korang like, aku tak mintak korang share and aku tak mintak korang puji, tapi aku cuma nak korang baca, supaya korang hargai and belajar menyayangi friendship yang korang ada sekarang.


Korang mungkin nampak life aku, persahabatan aku macam superbmarveles, macam complete, macam perfect, macam tak de kurangnya. All sweet. but you never know guys unless you were in my shoes, her shoes, his shoes,their shoes. Korang tahu tak, betapa risaunya aku kalau dorang sakit? korang tau macam mana risaunya aku kalau dorang tengah serabut? korang tau betapa sedihnya aku kalau dorang kata dorang tak makan lagi after a day? korang tau kenapa aku sanggup teman dorang pegi mana2 even time tu aku rasa sesak? Kenapa? korang hanya akan faham bila korang rasa sendiri situasi tu.




There's no reason to love your bestfriends.
              You love them just because the way they are.




Kalau kau ada kawan, jagalah friendship yang ada tu sebaik mungkin. sebab kita tak tau, bila Allah nak tarik friendship tu dari kita. tak perlu cemburu dengan kisah aku. tak perlu rasa iri hati dengan cerita kami. sebab bukan senang aku nak dapat persahabatan ni. Banyak pahit jerih, masam manis yang kitorang dah lalui untuk capai apa yang kitorang ada sekarang. its priceless moments. 


Because..




Friendship is Rugby


" kita takkan putus kawan selagi kita pandai jaga friendship yang ada tu"
" aku takut kita dah tak macam dulu, sebab yelah, hidup ni berputar macam roda "
" dia takkan hilang sebab dia sentiasa ada dalam hati kita even dia takde depan mata "


pernah bestfriend korang cakap macam ni? aku sentiasa akan ingat sebab those are my bestfriends's words. :) you'll never get it until you understand it like us.

i just love you guys. 

p/s : midsem holiday just make us damn crazy missing each other!!

No comments: