Sunday 6 November 2011

Happy Eid Qurban!

aku balik hari sabtu. pagi2 pegi lepak kajang. makan mamak, beli dunkin untuk adik-adik sebab big apple jauhh kat alamanda sana. hurmm. then, pegi KL sekejap hantar mak su pegi rumah family dia. then, patah balik Prima Saujana, duduk lepak kat Papa Rich tunggu my cousin, Asha habis kelas muzik. then, 11.30am gerak balik Rembau, Negeri Sembilan. why Rembau and not Gemas? sebab memang sejak dari tahun ayah ibu kawin lagi, kira dah 21 tahun, rutin macam ni .pagi hari pertama. raya puasa dekat Gemas, raya haji dekat Rembau. fair and square.


lalu Lekas Highway, seyes tak jam langsung. Pak Lang pun tibai 140-160km/h. dalam kereta, memekak dengan budak 2 ekor tu. what a coincidence, Party Rock Anthem bergema kat dalam kereta. wtf??? sama dengan fevret boboy2 gua laaaa! missed them already. T_T. padahal baru sehari tak jumpa. haha.s all the way tu cerita pasal rugby, lagu, members, life and blablabla.


sampai rumah je, keje aku makan makan makan. macam baru sampai dari Somalia.( sorry somalian's! :) ) this year, memang semua uncles balik rembau. Pak Teh from Jerantut. Pak Lang from Kapar. Pak Su from KL. :D. cousins semua kecik2. Danish, Irfan, Herit, Sara..yang paling sengal nya boleh aku join dengan si Herit budak 2 tahun tu main bola sepak dalam rumah. bergegar ah kena marah dengan ibu. wakakaka.


+ tu sapa herit?
- kakak..
+ yang ni?
- anyah.
+ yang tu? (point to me)
- errr err..abang.


wtfuuuuuuu!!! okay fine. semua nak tibai aku gara2 fesyen terbaru ni. zzz. ape taknya. Pak Su gila lama tenung aku dah tak cam anak sedara sendiri. Cousin2 semua taknak dekat. semua dah tak kenal!!! zz. yelah..jumpa pun setahun sekali.. yang kt jerantut tu.. dah dua tahun kot aku tak jumpa. :D


then, pagi raya. orang semua dah siap pakai baju melayu and baju kurung bagai bagai.. aku je memang buat haru. How comeeee aku lupa nak bawak baju ni? sepasang je beb. Jeans aku boleh dorang baru nak ampai n aku tinggal shorts yang aku pakai untuk tido dengan kemeja. wth!!! serius kena bahan teruk dengan mak cik2 and pkcik2! nak buat camne. pakai jugak la.. baju kemeja tu, shorts (covered denagn kain batik), pakai tudung. duduk diam2 dalam kereta. ahahaha.


sampai Gemas. sekali lagi dipanggil "abang hensem". grrrr. dah la kena bahan dengan ibu sendiri. ayah tak payah cerita la. dia menyengih je dari aku sampai semalam. then, bila cousin2 yang lain sampai.. ohh dem. time nilah aku rasa menyesal gila potong rambut!


+ pehhhhhhhhhhh kak long!..otai habis! atas bawah short!
- well, ini fasion gadis takde hati dan perasaan yang terbaru.
+ boyfren tak marah keeeee?
- buat amende dia nak marah? rambut aku kan? haha


stories. no need to explain further. sejak saat aku melangkah masuk rumah dari kat Rembau lagi. mulut aku ni potpet potpet bercerita.


+ ibu, tau tak..kawan along kan...
+ pastu kan, boleh pulak ...
+ haa... along tengok beras, teringat kat si ...


haha.serius. lawak. ibu aku toksah cerita la.. macam2 bende dia tanya. 


+ aten, apau, ijad dah balik?
+ naik apa?
+ korang okay tak kat sana?


 and blablabla..semua kot aku stories. dont worry. ada seminggu lagi aku nak bergosip. hahahahaha.


perut aku dah tersangatlah penuh. tu kat beranda dapur tu, dorang tengah baut pakatan bergosip sefamily. segala kaum kerabat ada kt dapur. duk cerita pasal motor la, gaduh la, pompuan la..macam2 la.haishhh


aku pulak dah sakit perut. makan non stop dari semalam. macam dah tak makan setahun


- Rendang ayam
- roti canai
- sup tulang kerbau
- kek coklat moist
- aiskrim
- kokocrunch
- roti serunding
- rendang daging
- lemang
- nasi impit
- cheese cake
- cupcakes
- sup tulang lembu (gearbox ouhhh)
- daging salai
- sambal sardin kaww
- buah2 jangan cerita. bettter panjat pokok lagi la. haha


HAPPY EID QURBAN GUYS!


p/s : already missing them so much. hari2 keluar sama. makan sama. mengadap muka depa. baru bape jam tak nampak batnag hidung, dah rasa lamanya masa. haha. i missed you guys. i love you. take care!

No comments: