Wednesday 26 October 2011

Trip Gila : Exploring Pahang Darul Makmur

maybe the date dah basi , dah jadi tempoyak, dah jadi yogurt masam. tapi aku nak buat jugak entry.


21 October 2011


around 8 am. aku dapat call dari ibu telling me that my onyen dah meninggal dunia. sumpah aku tengah mamai gila babeng. aku sambung tido balik n terjaga bila teringat aku ada kelas kul 10. siap2 sume pegi kt cafe amek baju kolej n sukem. then, berfikir dengan begitu lama. "should i hurry back hometown?"ayah kata, kalau tak boleh tak payah balik. n you know what. aku tak balik pun. badan terasa letih tengah hari tu. takde mood nak makan bagai.folo aten balik rumah kat bangi amek buku2 and barang.


Pukul 2.30 dah rushing pegi Stadium UKM. Olahraga day. im taking part on Lontar Peluru and Lempar Cakera. hujan lebat sial. sumpah lebat gila. dengan laparnya lagi. then, bila announcer cakap game tunda..aku roger aten and ijad, dorg datang pick up and rempit to mcD. sumpah lapar! my game pukul 7 baru start. main dalm hujan. and alhamdulillah. Emas for Cakera and Perak for Peluru. balik bilik. tak sempat rest pun. mandi2 and a little bit of problem. " ok jom keluar makan. korang decide. biar aku jadi khadam malam ni." for friends, i never feel tired even my energy is -0.0001%. sebab.... aku sayang dorang.


makan dekat kedai kerusi terbang heading to putrajaya. pukul 1 pagi.


+ nak pi mana pasni?
- entah.
+ pilih la. aku tak kisah. aku bawak je.
- langkawi jom? beli rokok banyak2 lepas tu balik.
+ what the fuck. teluk cempedak jom.
- serius lah?
+ aku penah ke main2 bende ni?


and here we are. pegi topup touch n go, top up minyak smpi full tank. balik ukm tukar baju and barang sikit. pegi cheras pick up tengku. then, Pahang, here we come. Bangi- Kuantan : 3-4 hours. sampai teluk cempedak dah subuh. tapi duduk 5 minit je itu pun dalam kete. memang madefaker. haha. tukar driver. im taking the seat. heading to UMP-Pekan. jumpa dengan najwa shariff, bff aten. lawatan sambil belajar kat UMP. nice gila. dia masak nasi briyani. pegi makan dekat Riverfront, tepi Sungai Pahang yang gila babeng besar tu. makan makan. lepak lepak. then, hantar najwa balik UMP. and guess what kitorang jumpa JALAN TEGAK. haha


hujan masih renyai and sometimes lebat. Now we're heading to Lanchang. rumah boboy. sangat jauh okay. gerak dari Pekan pukul 11am. sampai Lanchang pukul 2.30. pegi drive thru cuci kereta kat Temerloh dulu. Ijad bawak kami jalan-jalan tempat dia ronggeng zaman sekolah semua. then, hantar Tengku dekat rumah Ibu dulu. Ibu is ibu saudara Ijad. but kami pun dah terbiasa panggil Ibu. so sweet.haha. then,  pick up Ibu dengan Liyana balik rumah. see. ada Mummy je. Daddy keje dekat Jerantut. while Ijad pegi membuta dekat bilik. kami duk borak sakan lah mengumpat dia. Mummy bukak stories pasal dia time kecik2 dengan ablong daus, abngah naim, tengku semua. haha. Ijad warning Mummy jangan mengumpat pasal dia. wth. :)


lunch.okay lunch jadahnya pukul 4 ptg. thank you Ibu and Mummy masak lauk banyak sangat. kami ni tak reti makan banyak lauk. haha. after Lunch. around pukul 5, kejut Ijad. Mummy bawak kitorang jenjalan gi rumah Wan (nenek Ijad). makan lagi kat situ. padahal tiga-tiga ekor ni dah mengantuk gila babeng. ye lah. kitorang cakap kitorang dari Bangi. saje teman Ijad balik Pahang. haha. sorry. lepas tu turunkan depa kt umah. Ijad bawak kitorang pusing2 pekan Lanchang. its just a small town but nice. ada jambatan gantung, ada gajah sanctuary, ada sungai. best gila! kampung habis!


and we're heading back to Bangi lepas maghrib. Daddy merajuk sebab Ijad tak tunggu dia balik. Daddy beriya suruh kitorang tido sana and balik subuh Ahad. tapi Ijad degil. habislah. haha. sampai Bangi pukul  10 lebih. and dumm. terus tido.


its very gila and nice and tiring adventure unplan trip you know. haha

No comments: