Wednesday 2 March 2011

My Little Prince Charming

mesti korg ingat pakwe aku yg satu ni kecik kan? lagi pendek dari aku? hahah.mmg pon. adik kecik aku.mmg lah kecik. xkan nak besar cm Van Diesel oMG! mana? mana?haha okay lah. let me introduce him. nama dia Muhamad Ezzly Eddin. ibu kata ayah lupa nk letak 'M' satu lg time daftar.skrg umo die 6 thn 4 bulan. Libra's guy. huhu. anak bongsu dalam kitorg 4 adek bradek. the only anak lelaki. n sama nakal dgn kepala hotak along dia ni..hahaha. ktorg pggil die Dik Lee. tapi klo aku panggil Lee die xdgr,aku tukar Ezzly pulak. tapi kalau dah berbuih die buat dunno padahal tau aku pggil.. mmg pekak le tinge die dgr aku kluarkan suara komando. satu Felda boleh dengar.."Eddddddddddddddddiiiinnnnnnnnnnn!!!!" .time tu baru terhegeh hegeh nk dtg.haha.
                                       'Dik..along missed u so much der' ):

die ni lahir masa aku form 1. jaoh doe beza aku ngn dorg.ntah la.mmg ibu n ayah rancang kot. aku xkesah pon. lg pon aku mmg suka budak kecik. smpi skrg.pantang jumpa baby.nk jer curik masuk handbeg.haha. kelmarin,masa bwk kak Fizah pi Celcom Centre kt Sg. Chua.ade baby ni chomel sgt2!! rasa nk cubit jer. pandai pulak. tp die takot kot dgn ktorg yg ttber jer mengacah.hahah.dah la buat muka pelik2. badan beso beso.hahahahah. back to my adik. die ni masa kecik muka cm pompuan. kulit die merah sgt. bulu mata panjang nk mmpos smpi aku pon naik jeles.padahal dlm ktorg 4 adik bradik ni. xde plak yg panjang cmtu. selidik punya selidik. die ikut sepupu kembar die. si Imran. nama pon nk dekat2. Muhammad Imran Ikmal. sorg MEE.sorg lg MII. eloklah.

   Ezzly n Imran

budak ni kan.pantang kalau aku balik umah. mesti die pesan Dunkin Donut kt Terminal 1 Seremban tu. pastu nk yg muka smile jer. katanya bentuk muka tu cm nenek.haha. citer pasal muka nenek ni. tahun lepas. ktorg ada smbut Hari Ibu kt rumah aku. masa tu semua ada kecuali family arwah Pak Long Pilah n family Pak Lang Kajang. aku dapat tugas pi beli kek. ape lagi. aku mmg saja nk beli kek corak bukan bukan. dlm kepala hotak dah terbayang Shin Chan n Doraemon. skali kt kedai kek tu ada kek kuning ada superbike kt atas die! aku rasa nk beli jer.mmg dah nk amek. tp time nk bayar tu nampak satu kek ni. gamba muka perempuan rambut kerinting. serupa cm muka ibu,nenek n Mak Ngah yg ada kt umah tu. haha. idea jahat dah dtg. so,aku beli jer.kuikui.kita tgk reaksi dorg.
 dari kiri : ibu, atok,nenek,mak ngah,Dik Da,Ezzly
huhu.kek yg aku beli.sempena Hari Ibu. dah kena colek ):
yang aku ingat la kan. last year. holiday ktorg yg terakhir. yg semua org ada except Pak Ngah Pait.sbb die keje. time tu arwah Pak Long ada. ktorg pukul 7.30 dah gerak dari Gemas nk pi berkelah kt Ulu Bendul. 10 minit jer dari umah arwah Pak Long kt Kuala Pilah. pastu amek port syok giler.huhu. ktorg buang semua batu yg kt tgh2 tu. ktorg letak kt tepi2. empang.buat kolam besar. mmg style ktorg arh nk buat cmtu . mcm ktorg punya territory.hahaha. duk syok2 masak2.goreng nugget.fries.ayam golek je xde. ttbe jer cousin aku jerit.pastu aku yg duk syok main air bak puteri bertujuh tu terkejot la. semua pakat lari naik darat. rupanya katak besor nk mmpos. lagi besor dari tgn aku. cousin aku tu ckp. die tgh baring.die ingat daun kering. tp keras.lembik. skali tgk. K.A.T.A.K! adik aku ni punya lah syok.die mana geli dgn haiwan ni semua. lg nk di buat experiment ade la.haihh

 adik aku yg prasan die hensem.haha.kt Ulu Bendul ni..

tapi skrg.die dah besar. dah darjah satu pon. ngaji dah masuk muqaddam. hari ahad ritu. aku balik umah Pak Su yang aku pggil Apak kt Semenyih. aku saja nk balik tdo. pastu nk story mory la. skali die tunjuk video die rakam time adik aku ni tgh mengaji. die punya tarik nk amek harakat tu.perghhh.. mcm Ziana Zain tgh perform. penat aku gelak guling guling dgn Apak.hahaha. tu yg buat aku rindu kt adik tu. rasa nk balik jerrr. budak tu kt skolah. Hot Stuff! even baru darjah satu tapi dah ada dah budak pompuan brani usha. yg tgh steady skrg nama dia Auni. comel gk la. anak kawan ayah aku. aku slalu usik adik aku. "adik,kalau xnak mandi.along ckp kt auni.bia die xsuka adik dah"..pastu cepat2 masuk toilet.hahah. budak zaman skrg. along die ni pon single lagi.(:


aku kan jarang balik umah. sesekali aku balik Gemas tu.mmg tiap petang aku round satu Felda. angkut la adik kecik or si Ariena tu. xpon ktorg konvoi 2 motor. aku dgn Ezzly. Mimie bwk Ariena.mg ktorg satu family kaki rempit. buktinya? ayah aku dulu rupa-rupanya driver kete rally. tapi xmain professional.sbb bahu die injured cm kaki Myvi and Legend. sbb tu ayah xbleh angkat bende berat berat.ayah dulu coach bola tampar. aku sejak kecik,ayah mmgs ruh blaja. tapi aku degil.sibuk nk main badminton.last2 skrg dah menyesal xreti main volleyball. ayah mmg raja spike la. tambah tambah die tinggi pulak. kalau aku diri sebelah ayah skrg. aku parah bahu die jer.=.='


p/s : aku nk balik umah skrg jugak sbb ibu kata die nk masak cendawan busut yg die kutip kt kebon. ):

No comments: