Saturday 19 March 2011

Masak.Makan.Melepak.

mentang2 cuti sekolah skrg ni. dgn aku aku skali buat cuti tanpa notis.haha. aku skrg kt umah.Gemas,n9. gatal nk balik dari mggu lepas. so, dgn begitu berahinya.. wakakkaka.ayat geli..aku ponteng kuliah khamis yg full dari kul 8am smpi 1pm semata2 nk balik ke kampung halaman. style tak? hahaha..nk lagi masyuk. meh sini aku kasi tau. aku overnite hari tu.semata-mata nk kejar ktm kul 6.30 pg. nk buat surprise la kononnya, smpi awal :) bajet tak mo tido la..skali kul 8.30 aku sedar. tu pon sbb si Myvi call,tny nk balik kul bapa. aku suh die hantar smpi ktm sbb mls nk naik bas dgn beg besar cm pelarian tu.hahaha. smpi permintaan org suh kejot die pon aku xsedor. sorry la yea. saye dah syahid! aku dgn mamai2 tu pi ktm ,turun kt seremban. jalan kaki pi terminal 1.amk bas pi Tampin.cityliner nih.ok cket even sempit gle :'( . pastu,amek bas lain pi Gemas. n turun kt Sg.Kelamah. bas yg ni..huh. ni lg maha sempit tahap cipan. aku duduk gaya apa pon, kaki aku stil tersangkut! dgn byk hindu nyer.xde air con.sumpah,xyah le korg ikut aku balik.klo nak tggu sem depan. keretapi laju berkembar ke Gemas siap okay. ^^,


untuk pengetahuan korg.klo balik Gemas naik ktm + bas lompat2=5jam! panas punggong woii. kalau nek kete 2jam1/2 jer. tu pon 120-140 ler.huhu.klo nek moto? otw nk test. hahaha. tak sabar nk rempit! cool beb..even kapcai :) aku smpi umah around 1pm. aku suh ayah jempot nek kete amek aku kt bawah sbb beg aku besar sgt. tp.. aku turun bas jer..aku tgk ayah n adik aku si Mimie nek moto asing2.haddoi. .xkesah la..pastu smpi jer umah,trus aku pi meluru kt dapur. dgn selamber badaknyer aku jerit :" ibuuuuu..laporrrrr!"..hahaha..xsenonoh punya anak kn? chill la.aku mmg lapor. pg tu aku bgn tdo trus balik kot. xmakan paper pon.even Dunkin' Donut! besenyer tiap kali aku balik,aku mesti beli Dunkin Donut kt Terminal One.tp yg ni xsempat.nk kejar bas.


back to story. nk pendekkan cter. hari tu nenek ngn ibu masak lauk giler best. nk tau apa? Gulai Pisang Muda campur Cendawan Kukur! hahah.syok kn? tapi tau je la..org nogoghi masak. konfom pedas gler vavi! dah mkn tdo la. ptg tu bwk ibu gi shopping kt pekan Gemas yg glemer time banjir tu. ala.jenjalan jer. malam tu melepak je tgk tv. awal giler aku tdo. kul 10.30 dah tdo.padahal xpenah aku tdo awal.hahaha. pastu kul 3 pg aku dah bgn. konon nk qiamullail la. haah. qiam online FB n blog.wakakakakaka. pastu kul 10 membuta smpi tgh hari. jetlagged la :p semalam ibu masak lauk Gulai Perut campur Rebung.lagi lauk fevret aku.huhu.malamnye,aku duduk kt dapur. buat kek dgn ibu. wahh.dah bleh bukak bakery ni.. kek chocolate n coklat whipping cream. saper nk tempah boleh call di nombor 06-4347955. no Klinik Kesihatan Gemencheh.haha


ok hari ni.dah hari sabtu. pukul 5.30 pg aku dah bgn layan Sami Yusof. sayu plak dgr Asma Ul-Husna subuh2 cmni..hhu. pastu smbil tggu atok beli sarapan.layan la Tipah Tertipu kt Prima. xbest pon. tapi oleh sebab aku dah lapor giler..aku sruh ibu masak mee goreng mamak n for sure dgn telor goreng cair! n trus online. okay. pagi ni. aku nk masak. sbb ibu pi tolong masak kt kenduri dgn ayah. nenek ngn atok lak pi kebun ngn pak ngah. adik ku si Ariena tu dah pi skolah.training hoki.almaklumalah.ketua pengawas berkaliber.hahaha. so,tinggal lah aku dgn adik2 ku Mimie ngn si kecik Ezzly. ktorg nk pi pasar tani Gemas. sbb aku nk masak hari ni kn.haha. niat nk buat Paprik Daging,Telor Dadar spesel ngn koktel n dessert : puding roti :)..wee wee..sapa nk.sila dtg umah saye yer..


hahaha. naseb la kn sedap ke tak.tapi besenyer aku buat first time trus jadik. haha.daha lama tak jadi chef kt umah.


p/s : mlm ni kena balik kajang.sbb esok nak balik tgk umah kt Klang. tgh hari balik ukm. uwaaa..xmo balik!

No comments: