Tuesday, 12 April 2011

First Time Cuak Bawa Boy Naik Moto

allooo korang! hari ni ade gosip best nak kongsi. wakakka. gempak je lebih headline entry aku kan? tak de pape pon yang terjadi. just tadi, time aku nak gi exam kat DTAMS (dewan tun abdullah mohd salleh) asal la panjang sgt..susah jer aku nk sebut. adalah adegan best sikit. macam ni citer die. ce citer ce citer.. pengaruh hantu mak limah ni kuat betul!

aku exam kul 3.30pm kt DTAMS. so, aku plan nak keluar dari kolej pukul 3 supaya bila aku sampai n park motor, terus masuk dewan. tapi terlambat sikit dari plan. Aku keluar bilik kul 3.05. rempit punya rempit. ikut laluan DECTAR ni.(Dewan Cancelor Tun Abdul Razak).sampai kat round-a-bout Cancelori tu, aku ternampak budak classmate aku. Tan nama budak tu.aku ingat nama dia pon sebab aku saja nak ngorat die time tutorial calculus last hari tu.die ni macam syndrome down sikit. aku bukan nak kutuk. tapi kalau korang tengok pon mesti korang setuju dengan apa yang aku cakap. die tak de rambut. banyak gugur kot.mata besar macam nak terkeluar dari tengkorak. gigi jarang-jarang. badan die bongkok 30 darjah. nerd habis la wa story kat lu!

okay,aku sambung citer. aku nampak die kat situ. dalam hati :'asal die datang sini?bukan exam kat DTAMS ke? ke aku yang salah? ahh.lantak lah.aku dah lambat.'. tapi,masa aku dah sampai kat PPU (Pusat Pengajian Umum), aku rasa tak sedap hati pulak. arghhh, aku ambil u-turn, pi carik mamat Tan tadi. then,aku nampak die tengah lari-lari lintas jalan kat masjid. maybe die nak kejar bas. pastu, aku stop motor tepi jalan masjid and jerit kat die," Tan!! u buat apa kat sini? exam kat DTAMS la. u nak tumpang..". tak sempat aku nak offer, die dah naik belakang motor aku. ah.. redah la. pastu dah lambat sangat2. ada 5minit je lagi masuk exam. jauh lagi ni nak sampai dewan. time kat bukit PPU tu boleh pulak nak jam kan. aku yang dah bengang ni, tak sempat nak cakap kat Tan yang pegang motor kuat-kuat. Aku tukar gear paling rendah n start merempit. potong kereta, potong bas. lantah la. mana ada ruang sikit aku cilok. sumpah tak perasan Tan kat belakang. rupanya die cuak!!

And aku lupa pulak ramai yang exam kat DTAMS. banyak course n fac. oleh sebab nak cover saham aku kan, aku turunkan la visor tinted chrome aku tu. wakakkaka. Gila aku nak turunkan Tan kat depan dewan? so, aku stop jauh sikit. tapi sumer orang stil nampak la. aku buat bodoh jer. Tan :" thank you ah". aku cakap :"xde hal la Tan,ok jer" ceiitttt. ayat baikkk :) jenuh la nak parking time exam cmni. xde kotak kosong langsung. bengang. n yang aku pelik. asal sumer cam tak penah tengok aku? then, bila aku bukak helmet, baru aku perasan. mak datukkkkk!!! bising giler bunyi motor aku!! hahah. publisiti murahan betol! tu belom aku tambah aksesori lampu lagi. tungguuu. sem depan ak pasang LED. hahaha.

sedikit bicara untuk Tan :
Tan, u nak tumpang i lagi tak lepas ni? i bawak lagi power punya! tak payah helmet.

aku teringin nak tengok muka Tan tengah naik moto tadi. die ni jenis cm xpenah naik motor jer. terkial-kial die nak panjat motor aku tadi. tak der la tinggi pon. dah paling lowered ah tu. sampai aku lalu bonggol or buat lap lebih sikit mesti cicah jalan punya. best wooo!

p/s : jgn tny aku pasal exam. i hate it! and Tan bukan boy pertama yang naik ngn aku. dah melambak dah. tap kt ukm, die yg 3rd. lepas Wave and Encik Sweater Merah. :)


Monday, 11 April 2011

List Restaurant

sekarang. sharp 4.30 a.m. hari isnin. 11 April 2011. petang nanti, pukul 3.30 aku ada paper final. Calculus 2. maut tu weh. tapi otak aku dah tepu. perot lapar. lapar sangat. tak makan semalam.telan 4 kali bancuh nescafe mild. jap lagi. sekali lagi bancuh. cover perut lapar. Vi,Ney..mesti korang nak bebel kan? haha. tak pe. sebab korang bf n gf aku. aku siap tadah tinge lagi ni ha..((==)).

aku kan. ada motor. Vi pon ada motor. nak keluar meronggeng memang senang. cuma satu je masalah kitorang kalau nak keluar sama pi makan. TEMPAT MAKAN.

vi    : "jom"
aku :  "jap. nak makan kat na?"
vi    : "aku xkisah. ikut lah"
aku  : "aku pon tak kesah"

jenuh wehh. dah setahun. almost hari2. ni lah masalah terbesar kitorg. dah tak tau nak makan kat mana. so, aku harap,korang yang duduk area sini boleh tolong.EXCEPT. cafe Kolej Keris Mas. fullstop. frankly, aku bukanlah penduduk setia kolej. buat mcm hotel je. hehe.

Bangi
- SS15 : Ameer Ali, Fariz Maju, Anje, Murtabak Singapore
- SS16 : Aliff, Pulau Mutiara, Azura, Sawah Padang
- SS4+ : Impian Maju, Nasi Kukus
- SS3   : Azura baru
- SS9   : Gulai Kawah, McD
- SS7   : Urat Keting, Thai, Red Wok, Impian Maju baru, Nasi Briyani
- SS12 : Pitstop
- Hentian Kajang : Singgalang Indah, Ani Sup Utara, Haji Rosli
- Bandar Baru Bangi : Kerusi Terbang (depan balai polis )

Putrajaya
- Precint 9 . unifi okay!!

Serdang
-Hospital Serdang . western die murah n sedap!

p/s: ada lagi tak??

R.U.G.B.Y 3

hai kengkawan! jumpa lagi kita dalam segmen story-mory di belog dattin. wakaka. rasa cm citer kanak2 plak. c(:

tadi aku pi tengok Wave main rugby tau. macam bese of kos dgn Myvi. tapi kali ni aku heret sekali anggota baru pom pom girl Bandits. sape lg klo bukan Kak Maz a.k.a Juara! wakakkaakaka. mula2 cuak gak la muka die. siap tak nak turun motor lagi. takut! katanya:

aku     : "jom beb,game dah start. kak, jom ah pegi padang."
k.m    : " hisy, xnak lah. tengok kat sini je lah"
aku    : " ape kes kak duduk jauh2. xfeeling. "
vi       :" alah. kita duduk kt situ jer. sini mana nampak"

yeah. berjaya jugak akhirnya kak maz dibwa ke tengah padang. ni sumer amanat Wave sebelum game bermula. katanya kt fb..

wave  : esok pukul 5. bawak kak maz sekali. prank die kaw kaw!
aku     : haruslah. aku mg nk bwk die pon. mesti sakit jantung die. hahaha

n tak sia2 usaha Myvi gigih hantar inbox fb ajak kak maz pi tgk Wave main ragbi. oleh sbb game start kul 5. so, kul 5 lah baru nk kuar dari bilik. bajet nanti kitor sampai dah start la. hmm. hampeh. tengok dorg baru nk sarung jersey.

aku nampak si Nazirul ikan paus xmain pon. duduk jer tepi padang. banyak alasan. kencing je ek aku. siap kau! kitorg pun sambil tengok sambil cuci mata. eh eh. geng Bumble Bee pakai pink lah!!! macam UTHM hari tu. wakak. ape kes? sama ngn si Myvi plak. kau duduk jauh2 la Vi. kau murtad Bandits ni.haha. then, sepanjang game tu, kak maz menjerit2. haha. best plak tgk kak maz cmni. ada bende nk kena bahan. tak gitu kak maz? wakkaka.

tak lama pastu, aku tengok, Wave dah stop main. Myvi kata lutut die berdarah banyak. aikk? tadi aku baru jer nmpk die buat jump. bila masa pulak jatuh plak ni? pastu Wave datang. die kata die dah xleh main. lutut die sakit. dah tak boleh lari. hmmm.. sian kau eh. sambil tu sempat la die briefing kitorg pasal Bumble Bee. rupanya, pihak lawan kali ni. top scorer ah dalam team ragbi. ohh.. patut;ah Wave kata cuak gk game ni. i seee.

haihh. Wave, take care lah leklok. hari tu kan doktor dah ckp. bahu awak tu dah problem. nnti lutut plak. kalau ada jual kat pasar malam. aku dengan murah hatinya belanja kau ganti kepala lutut n bahu. dah la badan tu nak pakai lama. ayat sarkastik. hehe. ohh ya. lupa nak bagitau. keputusannya. Bandits kalah. tewas sikit jer. 10-12. hisy geram plak aku.

this time sempat jugak lah aku merayap kat pihak lawan. cuci mata sikit. usha-usha apa yg patut. ye lah.. esok kan nk final exam. kasi release tension la. mata pon nk tgk bende indah-indah. tak de lah duk hadap nombor 25jam sehari. by the way. aku tak suka sorg player pihak lawan ni. S.E.R.A.B.AI = S.E.L.E.B.E.T = S.E.L.E.K.E.H. Wave, aku rela rambut kau yg dulu dari jadi mcm Orang Utan versi Bumble Bee ni. wakakkaka.

 ni lah org utan tu
 jambu gler kau pau.
 rambut baru ayin sempena exam.




ohh ya. GUD LUCK kepada semua yang membaca belog aku. tak kisah la exam apa pon korg amek. aku dah xlarat nk study. 

p/s : aku study time laporrrrrr.

Friday, 8 April 2011

K.F.C | Kelas Fasal Calculus versi Study Week

oleh sebab sumer org nk buat entry pasal study week. aku pon nk menyelit la satu. ok. masuk hari ni, dah dua malam aku ngn Viva meng'overnite'kan diri kt KFC Kajang. untuk apa? untuk makan la. tak kan main snooker kot. wakkakaka. xde lah. konon nk study. tapi apabila kelajuan Streamyx Pizza Hut, Streamyx KFC n Wifi Baskin Robbins berkelajuan maximum..ape lagi. mengonline kn diri la weh. wakkakaka. tapi aku study gk la. yg sure. hari hari makan cheesy wedges kesayangan orang ramai tu. Bayangkan.. kentang goreng slices digoreng hingga keemasan. disaluti sos keju yg berwarna kuning. nak sedap lagi..letak mayonis ladies choice. perghhh. kecur air liur beb! tapi study nox. aku study Calculus. so jgn tak percaya eh.. tapi baru nk masuk Triple Integral lah .hahahahhahahaahah.tiap tiap hari ktorg balik subuh okay! ehh. tadi kitorg terjumpa YDP kesayangan ramai. Adam Amin a.k.a Accord. die pon melantak KFC. jauh yea pergi jalan..:)






p/s : baru nk insaf.padahal..zzzzzzzz.



Hari Membahan Myvi!

hahha.malam ni sgt seronok. bukan malam ekceli. tapi pagi. bukan apa. hari membahan Myvi! giler best.aku tgh khusyuk study calculus.tekun giler. skali dapat email notification kt ym."Apau Muar posted in Aten Comel Fan Club'.aku slaku admin menghangatkan lagi post ni. ni sumer daripada jasa Wave yang berjaya mem'printscreen'kan chatting dorg.wakakkaka. kisahnyer cmni...

(1) Wave post kat wall FB Aten Comel Fan Club gambar yg die print screen tu.
hahah. xnampak eh? ni ekceli. dorg tgh chatting. Myvi bgtau kt Wave yg die dah ade boboy tapi xbgtau Wave.apa lagi..start la kes bahan -membahan! aku siap roger Kancil lagi.wakakka. Vi: aku mmg kenceng ko. ktorg komplot :)

(2) Komen byk giler. antara aku selaku admin ke-2 page n Wave semakin menghangatkan keadaan. and bahang makin terasa bil Viva n Kancil join skali! wahhh.. ktorg xnk delete!



(3) Kes bahan-membahan sampai ke klimaksnya.bila Myvi buat status yang komen nyer adalah kami juga. wakkakakakakakkakakakakakakak. rasanya Myvi boleh nanges ni.


(4) sampai aku buat status untuk mempromosikan page Aten Comel Fan Club.haha. n of kos. Myvi maki aku dgn dahsyatnya. so sebagai langkah berjaga2. aku offline chat FB n Skype.wakakkaka.

(5) and kononnya die nk kenakan aku balik. dgn komplot dgn kancil tapi tak jadi jugak. Vi,ktorg tak gaduh tau. makin kuat kaseh sayang ada lah. wakakkakakaka.


muahahhaaahhahah.sronok tak? giler best mlm ni. sampai tergendala event aku nk study. eh lupa nk bgtau. AGM : Annual Grand Meeting utk Aten Comel Fan Club insyaAllah tak lama lagi. hahhah.

B.O.D : Board Of Directors adalah...

Penasihat / Peneraju Utama   : Dato' Rohaizad Bakari a.k.a Kancil
Admin 1                                 : Encik Imran a.k.a Legend
Admin 2                                 : Mak Dattin Akillawani a.k.a Alphard
Pegawai Pemasaran               : Encik Apau Muar a.k.a Wave
Duta                                      : Cik Paai Aifa a.k.a Myvi

aku mintak maaf klo terlupa BOD yg laen.or klo ada sesapa yg nk jawatan..boleh PM aku yea :)

p/s : bahagianyerrrrrrr.