Friday 28 June 2013

Something changes

Taylor Swift : Last Kiss *play this song while read this entry will be better*

1 year and 4 months.

Mohd Rohaizad Bakari,dah lama kan kita takde sesi story-telling. FYI, aku dah habis dah study kat UKM. Lepas pulun buat thesis, ViVA (ccw 3325, haha) and settle down sume benda ni..tunggu C-Day je yeay! Ingat tak, dulu kau kata aku konvo kau akan datang, bawak DSLR, nak jadi official cameraman kitorang. Nak bawak bunga. Kau dah janji nak datang...

Im just starting my internship at KBS. Kalau tak mesti kata aku gila glamour nak yang gempak2 je. haha. Ni sume kebetulan, ada offer, i filled it up, send over, and alhamdulillah. Aku under unit data and penerbitan tapi partition aku under Department IT. Best tapi penat sebab banyak keje. Officemate sume muda2, open minded, kelakar, gila lepak. Tak strict pun, sempat le aku duk main mesej2 dengan sume orang . hehe.

Jad, hari ni genap seminggu aku intern kat sini. Banyak benda buat aku sedar that life isn't that easy bro. Makin hari terasa makin sunyi. Trust me, not fill in much since everyone dah balik kampung halaman. Intern kat sana. Last week, ak dengan Ateng accidentally hantar Abe Li balik Klate. in 15minutes, rushing pergi Hentian Kajang, im speechless. Masa tu dah start rasa empty, rasa macam lonely. Those feeling, exactly the same masa hari kau nak keluar hospital and balik bercuti kat Pahang. remember? Kau tahukan kalau aku sedih, nak nangis aku dah takkan bercakap sebab sibuk tahan air mata. haha. We both cried..

Then, malam tu sekali lagi pergi Hentian Kajang, send off Ida. You might not recognize since both of you tak pernah bersua, but she is my everything. Sampai ada orang jeles. haha. Before aku hantar dia, puas dah bantai menangis dalam shower. kot2 nak tunjuk tough la kat bas. Puihhh. Ida buat ayat tacing, terus banjir hentian kajang tu. huhu.

Jad, now im still trying to adapt my new life. One of my wish-to-do tahun ni : pergi Lanchang and im planning on Hari Raya macam tu tapi wallahua'lam. Sedih nak tinggal UKM sebab banyak kenangan. Macam kau cakap dulu, pergi stadium nampak kita lepak berding. Pergi Pullman, teringat tempat kita panjat pintu masuk jeti. Jumpa Pak Din, teringat citer kantoi kat Pangkor. :)

I'm planning nak continue my life area sini. I'm still working on it. Doakan aku. Sumber kekuatan sampingan aku dah tak ramai Jad..i've to stand alone.

Jad, i miss you besides us. So much. Alfatihah. 

No comments: