Monday 3 June 2013

Majlis Pertunangan

Elvis Presley : Cant Help Falling In Love

So, hari semalam kitorang end up super letih sampai malam. Tak cukup dengan penat kenduri kat rumah sendiri, lepas tu pegi attend rumah tok chik pulak. Padahal selang berapa jalan je. (basah jugaklah baju kalau jalan kaki). Majlis kenduri tunang Maksu Ida which is mak sedara last yang bujang lagi. She is 26, i think.

Bertemakan warna baby red-turqoise-white, dah macam kenduri kawin je rasa. Makin serabutnya sume pakat pakai peplum merah. Aku tak taulah kenapa aku tak suka peplum. =.="". Sampai2 je, pegi makan dulu. Berkonsepkan hidang ,cedok dan makan, ada banyak gilossss lauk. For sure kambing memang ada. Sebab rumah tok chik ni sume kaki makan kambing. Hari biasa pun nak makan kambing. Bukan takat kenduri je. Aku punyalah carik rusa yang dorang duk sembang , sekali tak makan pun. I dont like!

Menu dia : Nasi tomato, Ayam masak merah, Ikan keli goreng, Kari kambing, Rendang rusa dengan maman, Masak lemak labu and few more. Tunang Maksu Ida a.k.a bakal Paksu ni orang sini2 je. Tapi keturunan Indonesia belah mana pun tak pasti. Hensem jugaklah. Muka cam ala2 pelakon camtu. hahaha. Oleh sebab dah rasa rimas, aku angkut adik beradik dgn maksu balik rumah. Sampai rumah banyak lagi kerja tak siap.

Alkisah dia, dari balik rumah tok chik sampai ke malam, sedara datang menyinggah tak putus2. tu yang jadi penat gila tu. Pastu yang super duper penat tu, kitorang ni rajin gilos cuci segala kereta motor yang ada. zzzzz





photo:
Maksu saya dengan anak-anak buah dia yang comel dan nakal. hahahaha

No comments: