Sunday 28 July 2013

Mertua


Republik : Sandiwara Cinta

Assalamualaikum and a very good night. *since it already 11.49pm- Mempaga time*

Alhamdulillah first day done! haha. First of all aku rasa macam nak sekeh2 je Akmal Firdaus Rosli sebab menipu aku kata mak abah opah dia sume garang. Ketaq lutut jugak la masa dah sampai depan rumah. haha Tapi watlek watchill. Ni Qila la. #ehh

With Yuyu.  Since kitorang sampai pun dah lewat pagi, sesi berkenalan mula time nak sahur. Dengan muka sememeh bangun tidur tu gila teruk first impression aku kat depan mertua. wakakaka. First night tidoq berjemaah dengan adik2 ipar. hewhewhew. Lepas subuh, buat kerja ofis jarak jauh jap, layan Kampung Girl jap pastu tidoq, tapi tak lena. 9am dah bangun tapi sume org takdak. Nak gerak Yuyu tak sampai hati. So, borak2 sikit dengan abah dia. pastu lepak2 tengok tv sampai lee tetiba opah dia mai. Terkejut beruk i tengah syok tengok kartun. =.= Alkekdahnya aku kena interview dari segala part. Dengan a little bit slanga Pahang, jenuh jugak aku nak jawab takut salah soklan. haha

Lepas opah dia balik, sambung mengulor lagi sebab rumah sunyi sepi, sampai le parents dia balik shopping. Its already 2pm baru orang tua tu nak bangun. haih. First task bersihkan seplastik ikan bilis sambil tengok Labu Labi. Ni memang fevret gua. Hobi di masa lapang kalau kat rumah. hehe. Pastu his maksu and makbeh and another auntie (if im not mistaken) datang melawat. OMG! jadi model mekap uolss. Malunya aku dimake over depan sume orang especially his mom and sisters! Dah rasa macam mak andam tengah siapkan nak kena tunang. haha and paling sakit hati sume orang puji his skin cantik for a man. LOLOLOLOLOLOL.

Then, part ngeri for all girls..memasak. haha. alkekdahnya aku dapat tutorial dari Syika. Tips penting, selalu bertanya and jgn buat kepala sendiri okay? haha. Yang tu konfom lah dah pass sebab aku preparation and kemas je. tak masak pun hehe. Kagum sebab abah dia join aku potong memotong sayur. Siap ajar lagi. hehe. So cute uncle :D

Part berbuka. Ya Allah, malunya hanya tuhan saja yang tahu. Mana la aku tau konsep family akmal ni lain sikit. Aku ingat lepas baca doa boleh buka sebab selalu buat camtu. haha. Aku pulak dah siap hirup air jagung. sedar2 sume orang pandang. Malunyeeeeee sebab belum berbuka lagii. Ni sume akmal punya pasal!! :( So, senyap je la sepanjang makan dengan tambahan kena bahan sikit dengan acik dia. =.=

Lepas berbuka, girls outing dengan adik2 and sedara they called 'ibu' and their friends kot. All girls. Kitorang jalan kaki pergi pasar. Actually nak carik tudung si Syika, tapi takde pulak. Sampai kat pasar, another memori memalukan terjadi, kepala aku sangkut dekat khemah pasar malam. Aduh orang ramai pandang. Maluuuuuuuunyaa lagiii. Pastu beli mercun, join Maira main mercun mancis depan umah pastu kena marah dengan abah dia. haha. tulah jadi budak2 lagi.

Then, having personal talk with Syika bout studies and life, pastu join pakatan moreh dalam rumah sambil tengok tv. Part memalukan terakhir untuk hari ni, di saat aku baru nak update blog, perut memulas tak menahan, siap berlari pergi toilet. Elok je dah nak ready membuang, lipas pulak muncul. I can't help this. Aku segan dengan lipas. GELII! TT So, dengah machonya, hero kita datang selamatkan keadaan dengan membuang lipas tersebut. Pastu kena bahan tak habis2. =.=

Itulah kisah hari pertama gua yang kelam kabut. Semoga esok lebih baik :)

From
Bentong, Pahang.

p.s : i calles Mummy arwah Jad because kampung Daddy, Kg Lebu..sebelah ni je pun. Syika cakap, kenapa tak gtau, kalau tak petang tadi boleh bawak akak jalan2 Lanchang. Hm its not good time sis. :)

No comments: