Monday 1 April 2013

Terasa Hilang

Tak ingin ku lakar tika ini yang kosong
Dilema yang boleh membunuh jiwa
Antara dua hati yang bisa terpisah
Hanya kerana aku mengenali dia

Kadang-kadang aku tak mampu untuk memilih
Insan yang hina ini tidak setaraf duduk malah berdiri
Lama aku fikirkan, sebenarnya siapa aku padamu
Puas aku jaga tiap tutur kata, gerak dan gaya
Supaya secubit pun engkau tidak kecewa

Namun, bahagia yang aku rasa sebentar cuma
Begitu banyak mata , halwa dan jiwa yang perlu dijaga
Biarlah terpinggir diri asalkan engkau tidak sepi
Sesungguhnya gundah terasa hati bila kau begini

Ku beri ruang padamu melebarkan sayap tinggi
Aku dan dia cuma teman bersua muka, bertemu kata
Tidak terpatri janji juga melabuh dendam berahi
Tapi ku jujur, sesuatu telah berlaku antara kita
Namun, biarlah aku sahaja yang faham rasanya


photo:
i think it was my fault. tapi kau patut tahu, aku antara manusia yang tak pernah tahu memujuk yang sedang menahan rajuk.

No comments: