Thursday 25 April 2013

Remy's Wedding

Suki : Untuk Kamu

Last Sunday, akhirnya jejak jugak tempat aku membesar, bak kata childhood memories. Actually a week before tu, Azwa invite pegi rumah dia, mak dia gigih suh aku dengan ibu ayah mai attend majlis tu. Aku cakap la my parents tak sure sebab faktor jauh kan. Si Azwa ni pulak gigih suh aku mai, kalau takde transport, suh tidoq umah dia. Aku pun mestilah segan trang tang tang. hehe.

Then, rasa malas nak pegi, tapi dalam masa seminggu tu, dah bape puluh kali ibu call suruh make sure aku attend jugak wedding tu. Until la Sunday morning, sesudah subuh ibu called uolls.

 " Pegi la kenduri tu, bawak  la sesapa. Before balik singgah tengok rumah kita , lepas tu kirim salam kat kawan-kawan ibu okay" - tengoklah camna. tak janji tau.

Alkekdahnye, lepas mengharungi segala cabaran dan dugaan, sampai jugak aku kat kenduri tu uolss. Berdebar takyah citer la. Lepas 5 tahun baru nak tunjuk muka, peh debor siakkk. haha. Since aku pegi berdua je dengan si Akmal, briefing awal2. Kitorang kena redho je dengan segala apa yang berlaku pada hari ni. Yang penting senyum. kahkahkah. *siap ibu pun dah pandai bahan kitorang dah sekarang ni. haih*

Dari jauh Azwa dengan mak dia a.ka Acik Saadiah dah usha aku datang dengan sapa tak. Siap kecoh. Siap makcik2 kat belakang tu pun kepoh. ades. Lemah segala sendi lutut ni.

" acik kenal kamu ni. dari jauh acik dah tau dah. mak kamu mana? ya Allah tingginya kamu!"
" lama tak balik sini long. datang dengan sapa? bertambah sihat sekarang"

 belum masuk member2 sekolah. peh Amni teman kitorang makan, dia pegi usha si Akmal tahap sengih cipan. Weolls rilek je. Weolls senyum and said yes je. kahkahkah.

" oi fisah, mana kau, cepat datang Qilah bawak suami ni". Amboi, tak berhagak ayat. Tudia mulut tak bertauliah bakal doktor aka geng rempit basikal masa sekolah dulu. Datang si Fisah, Nana dengan Iylia, habis kena bahan terok la. At least terubat jugak rindu kat diorang ni. Sume maintain ketot je. Ke aku je yang makin tinggi? Sume pakat jeles lah kan bila gambar dah upload kat fb. wakakaka.


photo:
iylia. fisah. nana. amnie. azwa. remy. zaty. me. akmal.

No comments: