Sunday 11 November 2012

Nasi Kerabu dan Kambing

Last saturday, sesudah subuh prepare balik kampung. Teman nadiah  pergi fssk, beli nasi lemak mak limah and terus shoot balik rumah Apak. Alkekdahnya, aku plan nak gerak kajang lambat sikit, dalam pukul 9 ke gitu. tapi atuk dengan nenek tu tak boleh breakfast lambat sikit. tu yang macam kelam kabut sesudah subuh siap2 tu. Pukul 5.30 aku dah mandi. haha.

Time nak breakfast tu, aku sorang je nasi kerabu. Perut ni dah makin menipis tak boleh makanan bercili, terus pedih ulu hati and dada.

Apak : " apak, cubo raso nasi korabu along tu ha. sodap!"
Atuk  : " apo bondo ekau makan tu? macam makan daun yo"
Aku   : " nasi kerabu la atuk. ade ke daun. cis. "
Atuk  : " huh. tak sodap. dah macam kambing yo makan rumput."
Aku   : " Atuk ni! nak kata along kambing latu "
Atuk  : "  dah kek umah molayan kambing, makan pun rupo kambing."

Sadis betul atuk aku ni. Nasi Kerabu dikata macam makan daun rumput. hurm.


*Apak stands for Bapak. tapi dalam family aku ni., PakSu aku, kitorg panggil apak, tapi atuk pulak, anak2 dia panggil dia apak. So, dalam rumah aku ada dua apak. eh mesti korang pening. haha.

No comments: