Saturday 17 November 2012

Cemburu dan Putus Asa

Assalamualaikum dan salam tahun baru.

Tahun baru ni, insyaAllah, ada matlamat besar yang perlu dicapai. Lebih kepada kehidupan peribadi sebenarnya. Alhamdulillah, berkat muhasabah diri dalam beberapa hari, akhirnya terlintas juga dalam hati dan akal nurani. :)

CEMBURU.

Hidup seorang perempuan tak lengkap kalau takde rasa cemburu. Cemburu tu universal. Tapi seorang insan ni, lebih tepat seorang perempuan ni yang tak pernah kenal erti putus asa walaupun hakikatnya dia sendiri tahu orang sekeliling tak berapa nak 'accept' dia.

Cinta bertepuk sebelah tangan memang sakit. Bagi aku, kalau aku ada rasa suka kat seorang lelaki tu, tapi memang dah sah, terang-terangan dia taknak kat aku, baik blah awal2 la beb. Rasa sayang boleh return to rasa suka. Tapi bila dah ada cinta,  memang takde dah nak u-turn jadi rasa suka. Tinggal hanyut je la kalau tak boleh nak kawal. Senang citer, pandai cover sudahlah.

This girl, aku kenal baru beberapa tahun.  Mula-mula jujur aku cakap, sikit pun aku tak berkenan cara dia approach member aku ni. Tapi bila dah lama-lama tengok, kesian pun ada kat dia. Nak buat camano, soal hati ni memang tak boleh nak paksa.

Sumpah aku ingat dia dah lupa kisah dedulu kes tak berbalas ni, sebab dia sendiri cakap nak lupakan lah semua tu. Plis la, kita sesama perempuan. Orang yang kau suka tu, aku tersangatlah kenal. Dari cara kau kerling mengintai anak teruna orang tu pun, aku tau dalam hati kau macam nak meletup sebab dia tak pandang kau kan. Tapi aku rasa dia jeling sikit kat kau la. HAHAHA

Nasihat aku sebagai sesama perempuan, it takes time babe. Mungkin kalau betul kau jodoh dia, aku terpaksa redha walaupun berat sikit la. hahahah. Satu bende la aku salute kat kau even org lain taknak ngaku, kau memang tak tau nak putus asa kan? hewhew


IT'S GENERAL. DON'T TAKE HEART. OKAYY.

No comments: