Thursday 15 March 2012

Kalau bukan kerana mulut

orang kata, 
kerana mulut badan binasa.


dah lama aku tak update blogger
dah lama aku tak keluar berjimba
dah lama tak jadi stalker berjaya
sebab tengah improve diri
jadi insan berguna


kita ni, kalau tak kenal jangan nak mengata
betul, aku bukannya baik berbudi bahasa pun
tapi at least aku cuba,
ye, aku tahu, masing2 punya citarasa
punya pandangan berbeza


tapi, apa kau rasa
bila orang kata kau sombong bongkak
bila orang kata kau datang menyemak
bila orang kata kau perasan megah
hakikatnya..kau cuba untuk berubah


orang kata,
kalau tak kenal maka tak cinta.


bila cakap tu, pandang kiri kanan.
suara tu bagi adjust volume
pakaian tu kasi sejuk mata memandang
paling penting..
mulut tu jangan nak lepas sangat.
senyum tu bukan kena bayar pun kan?


kita ni, kalau dah kenal seseorang,
janganlah duk dengar dari orang ketiga
dorang tu bukan boleh caya belaka
makan khabar angin pun merata
tapi kekadang elok jadi tengah2 ni
tau semua cerita
baru nampak sahih tu kat mana.
tapi toksah nak hingaq la.




p/s : sukati la nak paham ke idak. :)

No comments: