tadi, macam biasa..jadi driver bawak ibu n adik2 pegi Gemas. nak beli barang sikit. aku sebenarnyer xde mood nak pegi..tapi memandangkan ayah sibuk mengecat siling rumah..nak tak nak kena jugak lah. mood aku dah macam mereng sikit hari nie. tengah hari panas..mengerah tenaga menghabiskan projek terbengkalai kt rumah..tapi..oleh sebab tak nak jadi anak derhaka.. bawak jugak lah..
ni yang nak cerita..
tadi malas nak gunakan kereta ayah sebab park kat dalam and leceh nak keluarkan semua..so, guna lah kereta kancil atuk..bayangkanlah.. penuh kot kereta tu..dah mcm sardin. so..masa dekat pintu gerbang masuk felda..ada bunyi kat belakang.. ingat pintu tak rapat..or barang bergolek kt bonet.. aku buat bodo je la.. selambe badak jalan..siap pegi shoppingbaju langsir segala bagai..banyak tempat singgah la kt pekan gemas tu. ingat nak pi makan rojak jap.. tapi bunyi dah makin kuat..aku pulak makin risau..ibu cakap mcm bunyi tayar..
pastu, on the way nak balik tu.. punyalah hangin aku...ade kete belakang aku ni duk nak memotong tak tentu pasal.. tak nampak ke hapa double line..selekoh tajam? aku pon dengan bengang kepala api nyer..aku pon makin sedap ah tekan pedal minyak..paling laju pon 100. ye lah..jln kampung..gila ke hapa..nak terbang kete??..puas hati jugak lah dapat mainkan orang belakang.. kau ingat aku pakai kancil boleh main2 lah? KIRIM SALAM MAUT!..ohh..ya.dari rumah pegi pekan Gemas.. dalam 20km = 20 minit naik kete.
sampai kat rumah..aku cakap kt atuk yang kereta dia bunyi pelik..mood aku tengah tak baikkan..dengan tak makan tgh hari lg..SO, pegilah cek.. atok sakit pinggang..ayah pulak sakit tangan since tendon bahu dia dah putus sebab main volleyball masa muda2 dulu..al maknanya..aku la yang kena buat. cek punya cek.. RUPANYA..TAYAR dah gelembunggggg. rim bengkok pulak.. perrgh gila bahaya..bila mengenangkan..aku bawak laju tadi..kalau ttbe die nak meletop. dah arwah dah aku agaknya..haha
tukar tayar..tukar semua.. aku risau pulak nak biar kan atuk pegi tukar tayar kt Gemencheh sorang2.. tapi..aku tak ikut jugak..aku just buat check up.kah3. sebab aku nak buat minum petang.. Pasta Elbow goreng..ekceli ni first time guna elbow ( makaroni yang bengkok ) tapi..aku nak bagitau kat korang.. sama jer dengan bahan2 nak buat spaghetti..cuma ni yang goreng lah. haha.
p/s : alhamdulillah..selamat!
Thursday, 9 June 2011
Wednesday, 8 June 2011
Chapter Baru.
dah tak rasa apa apa. rasa lega n very happy.
hari ni :
bangun, breakfast, kemas rumah, cat rumah whole day, cas henfonS (lepas seminggu xon), msg org, online.
bila on9:
FB, Email, emansufi, zuera, Blogs, smpweb.
tetibe jerk..satu semangat AGI IDUP AGI NGELABAN dah datang..
on SMP,
rekod pendaftaran,
subjek,
ohhhhhhhhhhhhhhhhh.
GOOGLE.
seyes.. rasa tak sabar nak masuk sem baru. hahaha
p/s : aku tau..mesti ada yang tgh menyumpah bila baca entry ni. tq. Mood : Syaitoooon. kah3
hari ni :
bangun, breakfast, kemas rumah, cat rumah whole day, cas henfonS (lepas seminggu xon), msg org, online.
bila on9:
FB, Email, emansufi, zuera, Blogs, smpweb.
tetibe jerk..satu semangat AGI IDUP AGI NGELABAN dah datang..
on SMP,
rekod pendaftaran,
subjek,
ohhhhhhhhhhhhhhhhh.
GOOGLE.
seyes.. rasa tak sabar nak masuk sem baru. hahaha
p/s : aku tau..mesti ada yang tgh menyumpah bila baca entry ni. tq. Mood : Syaitoooon. kah3
Kau, dont worry okay!
hmm. thanks my fren. its not easy to find any guy yang sanggup frankly dengan aku. even baru setahun kita kenal. baru nak menyentuh hati budi. baru nak selami diri masing2. cuma aku bangga dengan kau. orang lain maybe lebih selesa panggil kau abang.. tapi aku tak. sebab bagi aku.. bila ada "Abang" kat depan tu.. macam ada satu halangan. satu tembok yang membataskan untuk aku maki, aku marah, aku benci or nak tegur pon aku tak selesa. thanks sebab dengan aku..kau tak kesah..
mula2 dulu...aku tak suka kau.. sebab muka kau garang. ye lah senior!!!!!! kah3. tapi.. bila dah sama2..hmm. not bad.. funny guy. ohh ya! ekceli..aku malu bila kau flashback pasal eksiden hari tu. haha. sorry, tapi aku pon tak sedar apa yang aku buat sebenarnya. tengah gelabah kan!! hmm.. ye..memang betul apa yang kau cakapkan tu.. kita memang byk kenangan bersama2.. cuma..bagi aku.. aku takot nak terima semua ni. aku takot kau tak boleh nk terima aku seadanya. aku lain weh. bila sekali aku kata aku tak suka.. soryy. sampai bila2 hijab hati aku tak penah terbukak sampai bila2.
pasal tu. aku cuma boleh bagi kau pendapat. aku tak mampu nak galas dah tanggungjawab tu lagi. kau pon aku dah briefing habis2.. cuma..aku memang terharu sangat2..bila kau ckp.." aku tak kesah kalau kau nak utamakan dia.cuma aku perlukan kau disisi aku..aku tak mintak lebih..bila kau free je even bukan 100%..kalau tak..aku hanyut". baiklah. aku boleh watch out kau dari jauh jer. kira macam kekasih gelap la ni. haha..cuma aku harap kau tak sia2kan segala kepercayan aku kat kau.
aku harap..kau tabah yea. ni bukan senang. kita2 sama2 berubah aku back up kau dari belakang jer even aku tau..kau ada dia yang lebih segalanya. dengar lah nasihat aku. walaupun aku ni kecik je dulu..:)
mula2 dulu...aku tak suka kau.. sebab muka kau garang. ye lah senior!!!!!! kah3. tapi.. bila dah sama2..hmm. not bad.. funny guy. ohh ya! ekceli..aku malu bila kau flashback pasal eksiden hari tu. haha. sorry, tapi aku pon tak sedar apa yang aku buat sebenarnya. tengah gelabah kan!! hmm.. ye..memang betul apa yang kau cakapkan tu.. kita memang byk kenangan bersama2.. cuma..bagi aku.. aku takot nak terima semua ni. aku takot kau tak boleh nk terima aku seadanya. aku lain weh. bila sekali aku kata aku tak suka.. soryy. sampai bila2 hijab hati aku tak penah terbukak sampai bila2.
pasal tu. aku cuma boleh bagi kau pendapat. aku tak mampu nak galas dah tanggungjawab tu lagi. kau pon aku dah briefing habis2.. cuma..aku memang terharu sangat2..bila kau ckp.." aku tak kesah kalau kau nak utamakan dia.cuma aku perlukan kau disisi aku..aku tak mintak lebih..bila kau free je even bukan 100%..kalau tak..aku hanyut". baiklah. aku boleh watch out kau dari jauh jer. kira macam kekasih gelap la ni. haha..cuma aku harap kau tak sia2kan segala kepercayan aku kat kau.
aku harap..kau tabah yea. ni bukan senang. kita2 sama2 berubah aku back up kau dari belakang jer even aku tau..kau ada dia yang lebih segalanya. dengar lah nasihat aku. walaupun aku ni kecik je dulu..:)
Alhamdulillah. Thank You Allah.
I Love You Allah. Thanks for everything. Thanks on behalf of my mum's, dad's prayer too. n im not forgetting you kawan.
Syukur tak terhingga rasanya. Lapang hati ini. Sesungguhnya, aku rasa nak buat solat sunat banyak2 malam ni. 1/3 malam. tapi masa tak mengizinkan. InsyaAllah. Sepulangnya aku dari Melaka nanti. Sebetulnya, aku tak mempunyai sebarang kekuatan untuk menghadapinya. Jujur juga aku katakan..aku bukan lah seorang yang terlalu berani untuk menghadapi kenyataan. tapi alhamdulillah..berkat-Nya telah memberi aku segaris senyuman.
Thanks aten. I owed u sooooooooooooooooooooooooooooooooo much. aku tak tau lah apa nak jadi kalau kau tak de. kau cukup berharga bhai..aku mmg tak sangka sangka semua ni. aku harap. next sem..kita sam2 ubah semuanya okay. main tetap main. haha.
Syukur tak terhingga rasanya. Lapang hati ini. Sesungguhnya, aku rasa nak buat solat sunat banyak2 malam ni. 1/3 malam. tapi masa tak mengizinkan. InsyaAllah. Sepulangnya aku dari Melaka nanti. Sebetulnya, aku tak mempunyai sebarang kekuatan untuk menghadapinya. Jujur juga aku katakan..aku bukan lah seorang yang terlalu berani untuk menghadapi kenyataan. tapi alhamdulillah..berkat-Nya telah memberi aku segaris senyuman.
Thanks aten. I owed u sooooooooooooooooooooooooooooooooo much. aku tak tau lah apa nak jadi kalau kau tak de. kau cukup berharga bhai..aku mmg tak sangka sangka semua ni. aku harap. next sem..kita sam2 ubah semuanya okay. main tetap main. haha.
Monday, 6 June 2011
UM | A Very historical moment
Universiti Malaya. sapa tak nak beb dapat study kat sini. even ditawarkan course yang tak berapa nak berkenan dihati..mesti pegi punyalah demi mak bapak.aku pon ada sejarah tersendiri. cerita ni terbangkit bila lately ramai sangat orang kampung tny family aku pasal kes2 nak masuk u ni. aku pelik ah. anak kau yang nak pegi belajar, asal kitorg pulak yang kena pilih. mana satu bagus, mana best. ngeng. aku dulu pon main taram je pilih 8 choice tu. mana aku tau nak dapat um.
ekceli..masa aku skolah rendah..ada skali tu..ayah bawak kitorg jalan2 KL. n time lalu depan UM tu..aku ingat lagi..ayah cakap :" along..ni u paling tua kt malaysia..satu hari nanti along kena belajar kat sini. ayah bangga sangat kalau termakbul along." time tu aku mmg rasa aku takkan masuk lah. haha. tapi bila dah dapat.. ayah tak penah cakap die bangga.. tapi aku tau dalam hati dia..sebab die sanggup hantar aku pegi balik hari kalau aku nak balik rumah. sebab tu..sampai sekarang..aku tak berani mintak apa2 lagi dari dia..
tak paham aku ngn org2 sekarang. tak memasal ada sorang anak jiran aku kat Klang dulu jadikan aku idola die. macam haramm. UPSR,5A..dapat MRSM Grik. tanak pegi .alasan,nk belajar macam along padahal die tak tau aku tak dapat nak gi maktab even aku tringin gila!. nak masuk kelas KAA mcm along (Kelas Aliran Arab : kelas elit la kononnya). pastu PMR, 9A. again dia dapat maktab. pon tak pegi. alasan..nak ikot along boleh je belajar kat sini..along tak pi pon asrama. ni sumer kes aku tolak tawaran SBP tu. lepas die kata nak stay sekolah yg sama, time tu aku dah abis SPM. tgh dalam kem PLKN. aku memang target nak masuk matriks la.tapi mana aku tau kan..
macam yang aku selalu inginkan. aku dapat jugak KMM (Kolej Matrikulasi Melaka). dah prepare nak folo group budak2 yang nak check out kem pi matriks..aku dapat call dari rumah. ibu kata surat dari UM pulak sampai. tawaran buat asasi. ahhh sudahhhhh. aku mengaku la..time tu memang susah sangat nak buat keputusan. dengan aku yang kat kem lagi..dengana keputusan yang kena bagi dalam masa 2 hari. mana aku tak gelabah. 2 hari tu jugak la aku bergayut kat tiang telefon. discuss dengan family. sebab.. yang matriks tawarkan sains hayat yang mana aku nakkkk sesangat..while asasi pulak kena buat fizikal. seyes la. aku nak pi sangat matriks time tu. tapi. kita sebagai anak..ikut jugak kehendak mak bapak. yup.aku pegi jugak um.
masa aku check out kem. aku sorang je yang balik atas nama panggilan universiti. yang pegi atas nama matriks dah selamat mendaftar dah time tu. aku balik dengan budak2 yang dapat form 6. sekali perjalanan dengan bebdak kem yang balik cuti semester. hmm. mana tak teringat samapai sekrang. masa aku nak balik, dorang mainkan gitar sambil nyanyi kat aku..dalam bas,aku kena bahan. masa nak berpisah..dekat stadium shah alam..dorang kawad last..sebab untuk aku. i really appreciate it. tapi tulah. member2 baik dorm n kompeni aku..ramai budak Perak n Kelantan.. terkilan lah jugak..sebab dorang balik awal sesangat. 6.30pg dari kem. tak sempat nak jumpa semua.
masa kat rumah tu. adoi la..sumpah dapat kunjungan jiran tetangga. tanya pasal kem..tanya pasal u..oleh sebab terlampau dah tak tahu. aku redah pegi sekolah. aku pegi jumpa sorang cikgu ni. sebab die Ex-UM. dia bagi pendapat semua. last2 bukan die sorang je.. almost ramai jugak la cikgu jumpa aku pasal time tu aku sorang je dpat pegi UM. jiran aku pulak.. dah die yang macam mak bapak aku. bangga tahap cipan ah bila dapat pegang surat tawaran ada lencana UM tu. aku tak rasa pape pon time tu.
n last minute. seminggu sebelum daftar. aku dah decide habiis. UM, i'll come to you! pergh ramai giler bhai. PP (Pembantu Pelajar) kata, intake ni adalah intake paling ramai dalam sejarah Pasum. sebanyak 2400 tempat ditawarkan..batch aku.. 2000 orang didaftar masuk after tolak bebudak yang tolak sebab pegi oversea. pack bila tahap jahanam ah. kah3. aku bajet macam asrama dah. sekali..perghh...bukan dorm..bukan rumah.. flat yang ada 9 tingkat bagi blok pompuan. n 7 tingkat bagi blok lelaki. serious aku ingat kondo yang kat lembah pantai. rupanya KK12. kah3.
Kolej Kediaman Raja Dr Nazrin Shah or lebih femes n senang kalau dipanggil KK12. kalau ada abg or kakak senior kolej lain tanya budak mana.. ktorg ckP.."budak 12th!". orang duk sibuk bangga la dapat masuk UM. sumpah la setahun aku duduk sana.. kekadang aku rasa xde bangga mana pon. seyes ye aku cakap. UM xbest. tapi bebudak n live kt um tu yang best. dorang very open..very understanding..very fresh. nak fesyen terbaru? dorang semua tahu. kuliah its not a kuliah.. tapi macam pentas catwalk.haha
too much kenangan kat dalam tu.haha. bila masuk ukm. tipu la kalau aku tak rasa macam hampeh sikit. sebab semuanya tak macam apa yang aku jangka. sumpah bosan! senior pasum aku dah explain semua kat aku.. tapi aku tak cye. die kata..kau experience dulu MMP.pastu, kau komen kt aku.okay. 1st week.boring. hahah
after few months. kenal beberapa seniors n bebudak netball. hmmm. not bad. tapi bila dorang ade je la. other than dat. BOSANNNNNNN! n tiap2 kali aku bukak fb..semua budak2 um naik chat. "kill..bosan la sini".hahahhaha.
n bout my FB pro pic. hahahahhahahhahahahahhah. aku sebenarnye terbukak photo sorang budak yang Ex-Pasumians (panggilan budak2 pasum)..die pakai baju i love um. SUMPAH LA SGT CUTE! hahaha. pastu tetiber nak terusha geng2 UM.n terbukak la kes rindu-merindu.hahaha. habis wall aku!.terbukak plak rahsia yang tersimpan rapi. hahahahahahaah. tapi tulah. suka tak suka..bosan tak bosan.. dah nak masuk 2nd year dah aku kt UKM ni. dah dapat junior plak. kau junior.. ex-pasumian ke tak ke.. jangan nak mengendeng tak tentu pasal dgn aku. hahaha.
sekian. tu je nk merepek. haha
ekceli..masa aku skolah rendah..ada skali tu..ayah bawak kitorg jalan2 KL. n time lalu depan UM tu..aku ingat lagi..ayah cakap :" along..ni u paling tua kt malaysia..satu hari nanti along kena belajar kat sini. ayah bangga sangat kalau termakbul along." time tu aku mmg rasa aku takkan masuk lah. haha. tapi bila dah dapat.. ayah tak penah cakap die bangga.. tapi aku tau dalam hati dia..sebab die sanggup hantar aku pegi balik hari kalau aku nak balik rumah. sebab tu..sampai sekarang..aku tak berani mintak apa2 lagi dari dia..
tak paham aku ngn org2 sekarang. tak memasal ada sorang anak jiran aku kat Klang dulu jadikan aku idola die. macam haramm. UPSR,5A..dapat MRSM Grik. tanak pegi .alasan,nk belajar macam along padahal die tak tau aku tak dapat nak gi maktab even aku tringin gila!. nak masuk kelas KAA mcm along (Kelas Aliran Arab : kelas elit la kononnya). pastu PMR, 9A. again dia dapat maktab. pon tak pegi. alasan..nak ikot along boleh je belajar kat sini..along tak pi pon asrama. ni sumer kes aku tolak tawaran SBP tu. lepas die kata nak stay sekolah yg sama, time tu aku dah abis SPM. tgh dalam kem PLKN. aku memang target nak masuk matriks la.tapi mana aku tau kan..
macam yang aku selalu inginkan. aku dapat jugak KMM (Kolej Matrikulasi Melaka). dah prepare nak folo group budak2 yang nak check out kem pi matriks..aku dapat call dari rumah. ibu kata surat dari UM pulak sampai. tawaran buat asasi. ahhh sudahhhhh. aku mengaku la..time tu memang susah sangat nak buat keputusan. dengan aku yang kat kem lagi..dengana keputusan yang kena bagi dalam masa 2 hari. mana aku tak gelabah. 2 hari tu jugak la aku bergayut kat tiang telefon. discuss dengan family. sebab.. yang matriks tawarkan sains hayat yang mana aku nakkkk sesangat..while asasi pulak kena buat fizikal. seyes la. aku nak pi sangat matriks time tu. tapi. kita sebagai anak..ikut jugak kehendak mak bapak. yup.aku pegi jugak um.
masa aku check out kem. aku sorang je yang balik atas nama panggilan universiti. yang pegi atas nama matriks dah selamat mendaftar dah time tu. aku balik dengan budak2 yang dapat form 6. sekali perjalanan dengan bebdak kem yang balik cuti semester. hmm. mana tak teringat samapai sekrang. masa aku nak balik, dorang mainkan gitar sambil nyanyi kat aku..dalam bas,aku kena bahan. masa nak berpisah..dekat stadium shah alam..dorang kawad last..sebab untuk aku. i really appreciate it. tapi tulah. member2 baik dorm n kompeni aku..ramai budak Perak n Kelantan.. terkilan lah jugak..sebab dorang balik awal sesangat. 6.30pg dari kem. tak sempat nak jumpa semua.
masa kat rumah tu. adoi la..sumpah dapat kunjungan jiran tetangga. tanya pasal kem..tanya pasal u..oleh sebab terlampau dah tak tahu. aku redah pegi sekolah. aku pegi jumpa sorang cikgu ni. sebab die Ex-UM. dia bagi pendapat semua. last2 bukan die sorang je.. almost ramai jugak la cikgu jumpa aku pasal time tu aku sorang je dpat pegi UM. jiran aku pulak.. dah die yang macam mak bapak aku. bangga tahap cipan ah bila dapat pegang surat tawaran ada lencana UM tu. aku tak rasa pape pon time tu.
n last minute. seminggu sebelum daftar. aku dah decide habiis. UM, i'll come to you! pergh ramai giler bhai. PP (Pembantu Pelajar) kata, intake ni adalah intake paling ramai dalam sejarah Pasum. sebanyak 2400 tempat ditawarkan..batch aku.. 2000 orang didaftar masuk after tolak bebudak yang tolak sebab pegi oversea. pack bila tahap jahanam ah. kah3. aku bajet macam asrama dah. sekali..perghh...bukan dorm..bukan rumah.. flat yang ada 9 tingkat bagi blok pompuan. n 7 tingkat bagi blok lelaki. serious aku ingat kondo yang kat lembah pantai. rupanya KK12. kah3.
Kolej Kediaman Raja Dr Nazrin Shah or lebih femes n senang kalau dipanggil KK12. kalau ada abg or kakak senior kolej lain tanya budak mana.. ktorg ckP.."budak 12th!". orang duk sibuk bangga la dapat masuk UM. sumpah la setahun aku duduk sana.. kekadang aku rasa xde bangga mana pon. seyes ye aku cakap. UM xbest. tapi bebudak n live kt um tu yang best. dorang very open..very understanding..very fresh. nak fesyen terbaru? dorang semua tahu. kuliah its not a kuliah.. tapi macam pentas catwalk.haha
too much kenangan kat dalam tu.haha. bila masuk ukm. tipu la kalau aku tak rasa macam hampeh sikit. sebab semuanya tak macam apa yang aku jangka. sumpah bosan! senior pasum aku dah explain semua kat aku.. tapi aku tak cye. die kata..kau experience dulu MMP.pastu, kau komen kt aku.okay. 1st week.boring. hahah
after few months. kenal beberapa seniors n bebudak netball. hmmm. not bad. tapi bila dorang ade je la. other than dat. BOSANNNNNNN! n tiap2 kali aku bukak fb..semua budak2 um naik chat. "kill..bosan la sini".hahahhaha.
n bout my FB pro pic. hahahahhahahhahahahahhah. aku sebenarnye terbukak photo sorang budak yang Ex-Pasumians (panggilan budak2 pasum)..die pakai baju i love um. SUMPAH LA SGT CUTE! hahaha. pastu tetiber nak terusha geng2 UM.n terbukak la kes rindu-merindu.hahaha. habis wall aku!.terbukak plak rahsia yang tersimpan rapi. hahahahahahaah. tapi tulah. suka tak suka..bosan tak bosan.. dah nak masuk 2nd year dah aku kt UKM ni. dah dapat junior plak. kau junior.. ex-pasumian ke tak ke.. jangan nak mengendeng tak tentu pasal dgn aku. hahaha.
dewan konvo paling sejuk penah aku masuk.
KK12
sekian. tu je nk merepek. haha
Subscribe to:
Posts (Atom)


