Monday 21 May 2012

Teater Tentang Aku

Hari silih berganti meninggalkan cerita semalam
Cerita yang ada suka dukanya
Masih dilakonkan watak yang sama
Cuma 'narrator' ini dah letih
Letih nak mengolah karya baru


Kau tahu..
kadang2 aku rasa seperti pelakon watak sampingan
yang hadirnya cuma untuk memenuhkan ruang produksi
selalu juga buat sang heroin iri hati kerna diri ini terlalu menonjol
tapi perempuan itu tak tahu dalam hati ni dah banyak terguris
Seringkali penonton mengatakan aku lebih hebat mainkan peranan
terlalu hebat sehingga tiada seorang pun tahu itulah aku yang sebenar


( NASmn , 2.35am , 21 Mei 2012)




Itu bukan sekadar nukilan sebenarnya. Tapi lebih kepada luahan. Aku dapat rasakan sesuatu sedang berlaku dalam hidup aku. tapi perasaan 'denial' lebih tinggi dari 'acceptable'. Aku bukan sekadar redha dan pasrah, tapi itulah yang mampu aku lakukan. Aku tak kisah kalau ada orang nak memperlekehkan apa yang aku tulis, apa yang aku coretkan. Sebab bagi aku, tak semua benda, tak semua rahsia boleh digambarkan dengan bual bicara. Dan paling penting, tak semua orang faham apa yang aku rasa. Aku peduli apa kalau ada yang nak kata aku ni propa lebih. Konon sasterawan guna bahasa tahap dewa. 


Sebab aku tahu, 


Kill dalam alam maya tak sama dengan Kill dalam alam realiti.
Kill dalam alam Facebook mungkin berdekah gelak
Kill dalam Twitter mungkin tweet menganjing orang tak ingat dunia.
Kill dalam text message suka mengeluh bertanda seru
Kill dalam call suka cakap kuat-kuat
Tapi Kill dalam alam realiti..
Im quite vice versa
You should know that.


Sebenarnya, susah nak baca dan faham diri sendiri. hurm.

No comments: