Wednesday, 30 November 2011

The kutus life

after a very long long time i didnt write anything on my lovely-geli blog ni. kekekekeke. not busy because my style : bila dah start buat satu keje tu, do it until u finish it. dont eat. dont do anything. stay on chair, on table. writing. bila keje dah siap. hoyeahhhh! time tu kau takyah tanya la betapa kematu nye ponggong aku duduk atas kerusi lelame and mata on lappy for a few nonstop hours. zzz -.-"


nothing to babling. just tengah lepak2 ni. teringat kat kaki2 kutus. and tadi tengok home fb. ada budak tulis. "keje dah siap. jom ngeteh!".


kekekeke. teringat kat jepa. he used NGETAS instead of NGETEH. haha. lawak2.


ngeteh = menge'teh'.  ( pekena teh )
mabuk-mabuk = minum-minum
zouq = *poyo pegi clubbing padahal lepak baring2 kat dataran merdeka je.




hahah. itu few words la budak2 kutu ni guna. siap tiger beer. haha. ;)


p/s : hey kutus, have a nice day. ;)

Sunday, 20 November 2011

Cerita lawak tapi ;(

Pada suatu hari...




Shaheizy Sam

berkata


AWIE DALAM SEMBILU, JIWANG SIOT AKU!!


p/s : ahahahahaha. cubalah teka. ;)

Friday, 18 November 2011

Hari itu tiba juga akhirnya.

hari ni jumaat yang mendung. semendung wajah dia. kami tau dia masih belum ada kekuatan, belum ada semangat dan kami faham itu. tapi akhirnya, lewat petang tadi, dalam cuaca yang tak menentu. hujan lebat di ukm....




+ esok pagi pergi kubur. jom.
- aku exam kul 11 der. after 1 bleh?
+ tanya aney ah. takut hujan ptg.
- hurm. jap.


tak lama lepas tu. tup tup. 


+ pegi petang ni.
- oraite. pukul?
+ skrg.
- jap siap.


tunggu aney datang pick up kitorang, pick up alang, menuju ke Banting. lalu jalan dalam. jalan lama ke KLIA. dalam hujan. dengan jalan bengkak bengkok. dengan batuknya. dengan selsemanya. dalam sejam, ok tak sampai sejam. dah sampai. cuma silap masuk simpang nak masuk jalan ke kubur.


ekceli senang ke kalau nak carik sebab tepi jalan raya. tapi ni pun first time kami pi. alang je dah kali kedua. so, dia jadi tourist guard kami. Oleh sebab aku berlenggang tak bawak pape pun. seb bek dah amek wudhu siap2 dari kolej. sedekahkan alfatihah and ikut je aney baca yasin sebab aku tak bawak yasin. hujan renyai mula menitik jadi lebat. tapi kami tunggu. tunggu dia habiskan bacaannya. tapi hanya Allah je tahu apa dalam hati dia.


then, balik Bangi semula. before tu, alang ajak makan kat tasik idaman. seb bek dia yang payung. makan besar ah. ape lagi. ikan siakap 3 rasa, telur bistik, tomyam, otak-otak. aksi bahan membahan tu mestilah ada even tak semeriah dulu la.dulu meriah, sebab senior kaki gosip ramai. haha. habis makan, balik ukm. tu je.


even aku tak pernah face-to face dengan arwah ni. tapi aku memang dah lama nak pi ziarah kubur dia.




p/s : bersih pusaranya sebersih wajahnya ketika hayat di dunia. may Allah bless her and may Allah help my friend too.

yeay yeay UPSR dah keluar.

masuk hari ni. dah 3 hari aku tak gi kuliah. ingat aku suka suka ke taknak pegi? nak angkat kepala pun tak larat. zzzzz. and semalam hari keluar result UPSR rupenya . kira hari berdebar jantung si Ariena Anis tu la.haha. dia menangis gila-gila babenggggggg takdapat 5A. 4A 1B. B dia English ah. ape lagi. Guru Besar pun satu, dah tau minah tu cengeng, pi sebut kat assembly watpe? kan dah hujan kat sekolah. ngeng. -.-"


even 4A pun. hadiah dia macam orang dapat result 7A. bapak banyak. kira alang ni ikut baka aku ah. time sekolah dulu, tiap-tiap hari bawak hadiah balik sebab gedik join macam2 event. sampai tak muat rumah tu dengan hadiah aku.




yg muka masam nak mampus tu lah. yang tinggi tu. yang tengah pakai baju putih.


NUR ARIENA HANIS

p/s : even selalu jadi khadam aku kalau aku ada kat umah, tapi dia tak penah merungut. gud girl lah alang. :)

Wednesday, 16 November 2011

Gian and Rindu

Mohd Danish Harith and Mohd Irfan Aryan....



KAK WANI RINDU NAK MAIN OTOMAN TERBANG DENGAN KORANG

aku takde sepupu yang dah besar. belah ayah, semua stil kindergarten and baby2. like dua orang hero ni. kalau si Danish, asal aku balik, 24 hours ajak main otoman, tengok otoman kat youtube, bukak cd otoman, cerita pasal otoman, main patung otoman, dengan aku aku sekali jadi bapak otoman yang tolong otoman tiga (Danish) dengan otoman Dina (Irfan) lawan raksasa. -.-" seb bek kak wani sayang korang.

+ Danish, kenapa muka Danish tak sama dengan adik Ipan?
- Sebab Danish lagi hensem.

perasan gila budak ni. haha.