Thursday, 7 April 2011

Homesickness!

Dear Ibu,

rindu rumah. rindu ibu.ayah.angah.alang.adik.nenek.atok.itik.ayam.pokok getah. uwaaaa..ibu, nape ibu seksa along cmni? ibu tau tak along tak tenang nk exam ni sbb xdpt balik umah? ibu tau tak along tak suka duduk jauh cmni lama lama? ibu tau tak along rasa cm xde sapa sapa kt sini even apak ngn pak lang ada? along rasa Bangi ngn Gemas tu jaoh sgt ibu. macam Malaysia dgn Artik. along rasa cm dah tak dapat jumpa ibu lagi. ibu,raya tu lama lagi tau tak. ada 4 bulan lagi. ibu tak rindu kat along ke? dah la nnti cuti raya 2 hari jer. along tak suka balik ukm. along tak suka ada kawan ramai. along tak suka jauh dari rumah...

Ibu,

rumah sendiri tak sama dengan rumah saudara. Even rumah tu banglo dekat bukit istana or bukit antarabangsa, tak sama selesa macam rumah papan kita kat felda tu bu. Even along duduk kt Bangi ni ada spaghetti,roti canai planta,secret recipe,tak sama macam gulai ayam yang ibu or nenek masak. Even ada aten,apau,kak fizah,alang,abg jebat,kak maz,kak yin,shela lepak-lepak n bwk along jalan-jalan..tak sama macam duduk borak amek angin petang kt bawah pokok rambutan dgn ibu ,ayah n nenek sambil tgk atok asah pisau toreh.

Ibu,
along jeles tengok kawan-kawan balik rumah. Even along ada dua rumah kat sini, dua-dua along malas nk balik. along rela duduk sorg-sorg kt bilik. along bosan ibu. kenapa rumah kita jauh sgt? ibu,along rindu nk tgk Astro Ceria ngn adik pagi2 buta.along rindu nk makan nasi lemak yg atok beli pagi2 subuh. along rindu nk masak-masak kt rumah dgn ibu.along rindu nk bawak adik jalan-jalan naik motor pusing felda petang-petang.

Ibu,
along nk mengadu ni.along tak suka orang2 kt sini. memang lah ada yang along okay. tapi ramai jer yang buat along sakit hati. along tak suka orang tu bu. along tak suka die paksa2 along. along tak suka die tanya2 along.along rimas lah. die buat hal sendiri sudah la.tapi kan bu, kadang2 along rasa terpinggir lah. isyy. along tak tau lah nk cakap cmne. tapi along bosan lah duk ukm ni. dah setahun tau. setahun tu lama bu. sepatutnya along suka tempat ni. sbb ada byk pokok. jauh dari bandar. tapi tetap tak best!

Ibu,
kenapa ibu call along tadi? kan along dah nangis ni.ibu,kalau nk tau. last along makan nasi hari isnin tu tau.tu pon sbb tringin sgt dgn lauk kak fizah bawak tu. ibu tau kan anak ibu sorg ni mmg hantu gulai tempoyak ikan patin. berry muche sedappp tau! lepas tu along dah xmakan nasi dah. asik mihun mihun roti roti biskut. air? yg tu along kurang pantang XD.
kak fizah. ibu ckp thanks sbb kurg kan org punya mengidam nk mkn gulai :)

Ibu,
along nk bgtau ni. along SEDIHHHHHH sangat sangat! jeles tgk kak ana balik rumah :(. ibu nak gelak, gelak lah.along xkesah. tapi along nak balik! Homesick dah! bajet cool jer ni. ibu dtg amek boleh tak? along tak suka balik bas lompat2 tu. lambat sampai! Along nak balik nk balik.

Ibu,
kalau result final along xbape nk okay, ibu sabar byk2 la yea. this time along mmg xde mood nk study cm sem lepas la. along say sorry awal awal tau. nnti along balik, kita gi picnic eh.tringin! jeles tgk org pi jalan jalan. along? duk jer kt ukm ni senyap2. tapi satu jer along nk  bgtau. along xde mood nk exam!

p/s : sedihnyer...

Wednesday, 6 April 2011

Tension Tak Leh Study!

2nd entry untuk malam ni. Myvi called tny nk mkn ke tak. malangnye aku ckp "TAK". aku xde selere ar der. otak xleh berfungsi nk mkn apa. Rabu-Khamis-Jumaat-Sabtu-Ahad-Isnin. aku ada 4 hari je lagi nk bertungkus lumus menamatkan zaman subjek Calculus + Statistics +Ekonomi yang direct dlm seminggu tu. stats done.tp entah pape lah. dah lupa dah agaknya. then calculus n makroekonomi. aku nekad. Malam ni aku nk melarikan diri. to Myvi : aku xonline tau mlm ni. aku nk lari mana pon aku tak tau. janji xde org. aku kasi can kt kak ana bersuka ria.yg konfom NOT KOLEJ KERIS MAS!

tadi aku dah "meluahkan" rasa ketensionan aku kt Kancil. even aku dah tak tau nk lari mana,tapi aku harus melarikan diri dari kolej malam ni. tapi ke mana?? ohh tummy, bila kau nk rasa lapor? aku takut ko ajak otak aku buat hal jer esok hari. aku tamau balik umah last minit. cukuplah dgn tablet2 yg aku tak telan pon tu.huhu. mampus klo ibu n ayah tau ni. ibu,coke kasi along kuat!

MCD ke Ameer Ali ke BBB ke PTSL ke Seksyen 7 ke Kajang ke RUMAH?

Tension Tak Dak Nasi!

hari ni xde wt pape pon.hujan.so,tdo dari pagi smpi ptg :).ehh tipu jer.kekkeke. aku sebenarnyer nk mengadu kt korg pasal "kesusahan" aku mencari makanan untuk tummy aku ni. lepas diisytiharkan kempen 'TAK NAK NASI' oleh doktor Pusat Kesihatan UKM mggu lepas. aku jeles tau tak.bile tgh hari jer aku sedih. asal masuk lunch time je aku sayu. nk tau sebab apa? sbb aku xdpt mkn nasi! mana ada kedai yg jual ala carte tgh2 hari buta. sumer lauk campur. jeles tau tgk dorg kuar reramai pi mkn. aku? duk bilik jer T_T. korg igt aku suka nk berdiet nasi segala bagai ni? aku lagi benci kurus tau!! 

Rutin Makan :

Breakfast : Love Letter + Air Mineral
Lunch       : Cream Cracker + Air Mineral
Hi Tea      : Roti Gardenia + Soya
Dinner      : Bihun / Koew Tiau + Air Suam

giler ke hapa aku nk telan bende ni lelama. eh,lupa lak nk bagi tau. ni sumer gara-gara 'penyakit buatan sendiri' aku lah. Gastritis. ni sumer start time asasi dulu. gatal sgt jarang mkn kan. malas turun cafe punya pasal. ye lah. bilik aku tingkat 7. jenuh aku nk naik turun lif lepas kuliah nk pi cafe plak. dah la ramai. time puncak die..aduihh. so,slalu la aku berdiet. smpi slim jugak lah aku jadinya. tapi, bila masuk ukm ni. ape lg. time to balas dendam lah. muahahahaha. melantak tak hingat dunia. anytime bleh kuar.lagi2 bila ada transport kn.:)

aku terpaksa jer pon pi PK mggu lepas. tu pon sbb kena ugut dgn ayah. ibu kata :"kalau along tak pi klinik,ayah datang ukm bawak along pi klinik.nak?"..hisy xyah la. aku bukan takut doktor ke takut jarum ke hapa. tapi aku risau. ingat Gemas dgn Bangi tu mcm Low Yat dgn Time Square ke? dah la nk drive berdua je tgh tgh malam. risau lah aku. even ayah tu bekas driver Rally, tak yah la nk tunjuk kehebatan dgn anak sendiri. to ayah : ayah,along pon boleh Rally la tapi ayah yang tak nak ajar :(

Gastiritis a.k.a gastrik. aku malas nk citer panjang lebar. dulu aku xde la teruk mana. tapi sejak bulan puasa tahun lepas. masa aku baru masuk degree. teruk giler vavie arh sakit die. tapi aku buat donno je. last2 mggu lepas klimaks. lepas pi makan dgn Myvi ptg tu. atas motor ni, aku sakit giler arh. mencucuk-cucuk,menghiris-hiris. last2 aku bia je Vi balik dulu. aku pi beli top up n call ibu bila sampai kolej. aku rasa cm nk nak nanges la wei. ibu sruh pi klinik. aku trus start moto,pusing Bangi. nak balik Kajang. tak de sapa plak kt umah. last last.klinik sumer tutup. balik tu, aku tibai je la segala ubat yg ada. pastu tdo. xlarat giler la.

Besenyer, time aku nk kena jer serangan gastrik ni, mula-mula aku rasa penat.pening2. badan panas kat dalam. tekak mual rasa cam nk muntah.perut sakit. dada rasa pedih n time tu lah migrain datang.peluh dingin basah. time aku cmni.korg jgn lah ajak aku pi jalan jalan. mmg harapan tinggal harapan je lah. Disebabkan penyakit ni, aku xleh pi shopping complex, xleh pi pasar malam,xleh berjemur..klo nk kuar pon,aku prefer malam la. tak pon jgn keluar time org ramai. tu jer. klo rasa nk tgk aku pengsan n moody. try lah ajak. :)

hari tu buat keje giler jugak lah.pukul 3 pg. keluar ukm.just pi 7E.gatal pi beli Pepsi Max yg botol besar tu. melantak dgn Love Letter time lunch. elok sesangatlah.hahaha.erk.korg tau tak Love Letter tu hapa? ni haa.. dah semingg tau aku makan love letter je pagi petang siang malam.sadis tull. :(


p/s : Vi,malam ni kita nk makan kt na?

Tuesday, 5 April 2011

Ijad Whilcha

rasa nk gelak sampai rahang mulut jatuh bawah je bila baca balik tajuk entri ni. ye lah.terbayangkan usop whilcha OST Hantu Mak Limah Pulang Ke Rumah yg duk "soley soley" sambil tgn hayun tu.hahaha.

tadi pegi Hospital Serdang. teman Kancil kat sana. klo ikut plan yg aku ngn Myvi buat, ktorg nk jumpa dia bertiga. tapi..apakan daya. aku sekor jer yg pegi date ngn dia. Myvi kt Kuantan lagi bila aku hallo die smlm. bajet die boleh smpi la pagi ni. tp die tak leh join jugak. xpe la. aku suh die kejut awal. sbb Kancil suh datang temankan dia. Wave pulak aku dah hantar msg.tp xde connection. myb die sibuk kot. xper xpe.ayat sadis Kancil :"klo tak menyusahkan ko,dtg la".uikss.agak sentap disitu.wakaka. perghh.ko tak tau betapa siksanya merindui kau yg jauh di mata. cettt.hahaha. ye lah weh.ktorg dah lama xjumpa ko. ckp kt fon mana puas.skali jumpa aku rasa 24 jam pon blom tentu cukup nk menganyam ketupat kan.XD

gigih gler aku kul 9 pagi dah siap. aku pi ofis kolej dulu. konon nk tempah bilik la. skali xkuar list lg. xpe la.dah alang2 keluar.aku trus roger Kancil yg aku tggu die kat hospital. aku rasa baru jer die text aku bgtau die kat Ampang.tup tup. dia kata:"aku dah masuk highway serdang". weyy.cepat gler. seb bek xjauh. dlm 10-15 minit rempit dah bleh smpi.seb bek la xbanyak kete kt jalan raya. aku nk pecut pon smooth jer. even ala-ala wanita muslimah sikit, jiwa minah rempit tu tetap ada. xleh nk kikis even segaris!

sampai jer perkarangan hospital..bapak la wehhhh.. giler jammed! seb bek aku nek moto. wakkaka. park tempat bese ah. dah parking, aku text Kancil. tanya die kt mana. aku bajet die tak jumpa parking lagi. rupanya die dah kt dalam. die suruh aku pegi kt Jabatan Diagnostik Pengimejan dan X-Ray. aku lupa plak hari ni hari isnin. ye lah. mana boleh masuk sesuka hati. skali mmg betul aku kena tahan ngn mok gad. die tanya aku nk pi mana. apa lagi. aku kn pakar bab kencing mengencing org ni.haha. aku pon : " ohh. saya nk pi jabatan x-ray. adik saya kat dalam". wakakka. amek ko kancil. free je aku dpt title jadi akak kau. :)

sampai je kt situ,terteleng-teleng kepala aku nk carik si Kancil ni. aku mmg xprasan die yg mana. tp ble nmpk wheel chair tu xlain and xbukan. tu diaaa. Ijad versi rambut pendek. haha. lain gler la. dah chubby sikit. putih sikit. comel lg. aney,tuk pengetahuan kau..even berjuta2 kali ko paksa, aku xkan ngaku ko hensem.hakikatnya mmg tak! dari jauh die ngn mak die dah tersengih-sengih. aku dah la pemalu sikit. ceit. hahha.tak lama aku dapat borak masa mula-mula jumpa tu. sbb die dah kena panggil masuk dlm bilik x-ray. mula-mula mak die masuk. pastu mak die kuar. mak cik tu sruh aku masuk tolong angkat Kancil.sbb aku kn sailormoon.ada power.XD aku ingat main-main. rupanya bebetul. huhu. aku ingat kena tunggu.skali bile nurse tu ckp :" turun kan seluar",aku pon cepat2 la bla. gila aku nk tunggu. sure arh mamat tu malu giler sbb sumer pompuan kot kt dalam bilik tu.hahaha.

pastu,ktorg pindah pi Jabatan Pembedahan. tgh on the way nk gi sana tu. mak Kancil kata:" biasanye lepas x-ray.jmpe pakar.klo okay dah boleh balik. tapi mak cik nk suruh abahnya cakap kt doktor sruh bukak besi tu. kesian kt ijad. slalu je sakit.lagi2 naik storm". betul tu mak cik.sian die.sikit sikit tersangkut.bile Kancil citer pasal die try berpaut kt tingkap n mengensot nk bergerak, sadis plak aku dengar.T_T. at least ada effort la nk menambahkan perkembangan terbaru. just satu jer yg xberkenan. Welcome Back to Berd World haa? mmg siot la. dulu janji manis. sanggup ke bulan lah jadah sumer. skali apa jadi kt ayat-ayat tu sumer.skadar menanam tebu ditepi bibir. cewahhhhhh .hahah.aney, padan muka kau kena bebel ngn Myvi :P

sampai kat sana. Amalina a.k.a Adik (mmg adik si Kancil ni pon) nk gi playground.omputeh ckp la. klo diMelayukan jadi Tanah Main.hahaha. pastu pak cik nyer ntah ke mana. just ckp Kancil punya turn 1096. tp skrg 1023. bapak la weyhhh.jaohhhhhh.tapi ktorg tggu gk. so,smbil tggu tu. duk story mory la. mcm2 bende. sambil mengusha org. almost kul 12 , baru Kancil kena panggil.rupaya salah nombor. turn die 1047. tu pon sbb bapak dia salah step.patutlah nombor blakang sgt. Rupanya tak register! bising arh si Kancil.last last aku jugak jadi tukang baca nombor.haha ceit.pastu,die masuk jumpa pakar ngn pak cik. lama gk. mak die kata :"tak dengar pun ijad menjerit. tak kan tak sakit.kt rumah pun menjerit2." .hahha. kantoi kt situ.then, die kuar. tgk2 dah bersimen jer. muka xyah citer la. masam nk mampos. rasa cm nk telan aku pon ada.tp chill la beb. aney,muka kau sumpah cm org xmandi sebulan bila masam.hahah.

pastu,gi amek ubat kt farmasi n sambil tggu abah die bayar bil lepak la kt lobi. xde bende pon. ceciter je la. die kata,time bukak besi tadi die rasa nk lempang je doktor tu. sakit gler babeng. pastu bile dah terbukak, darah memancut keluar dari lubang tu. die sumbat ngn kapas letak iodin je. then, trus balut cm mumia. berat katanya. tu yg muka sedih tu.pastu smbg citer.buat lawak bodoh. pasal study.budak2 ukm. rumet tersayang. hahah. bf Myvi tu wehh. around kul 3,aku mintak diri sbb aku ada temujanji lain. so,xsempat la nk borak dgn lebih panjang. nasihat die mmg xleh bla.

"kill..

1) jgn berd.
2) jgn kurus.
3) rempit leklok.
4) jgn nakal sgt.

kau ingat aku apa wehh? ni gadis rockers malaya la. tiada dicari ganti.hahha. tapi tulah. masa kau xde kan Kancil, mak kau ada pesan kat aku. katanya. :" nnti kila,fatin,apau..bg lah semangat kat dia. bg semangat nk belajar.cepat sihat." . ai ai mak cik. anakanda menurut perintah. tang bebel ,mak cik jgn risau. Myvi ada. die mmg tukang bebel paling power! haha. sorry la Vi.tp kau mmg berbakat. n sepatutnya,ktorg bawak Kancil pi lawat kubur arwah hari ni. tapi mak die tak kasi. katanya Kancil tak ckup kuat lagi. mak die takut die tak kuat nk pegi sana. lg pun Myvi ngn Wave tak de.tak kn aku nk pi sesekor.next time ea.

so,stakat tu la pertemuan ktorg setelah 3 bulan tak bertemu. last jumpa masa pi Lanchang tu lah. next die turun 30 Mei ni. bukak simen. kalau aku xde keje. aku turun la serdang. kalau tak. tggu bulan September la aney yea. 




 bajetttttt.



 pasrah T_T
 lepas simen
 before cabut.
 jgn gedik bley tak?
 lengan aku lagi besar weyy

 yg blakang tu sibuk je

 with adik
 lepas ni beli sliper sebelah je yea XD

hospital serdang

p/s : hey Power Rangers. mana semua kuasa lawan org jahat tu? asik Sailormoon jer yg back up ni. Mermaid mana ada magic. so,jaga la diri leklok. byk practice. jgn malas2. kesian kt mak awak tu. jgn nakal2. n jgn berd! kalau angah bagi lagi rokok. jgn amek faham!

Friday, 1 April 2011

Dating!

Encik Sweater Merah! mula2 skali. aku nk ckp.thanks utk makan td. thanks utk gossip gossip td. thanks sbb teman pegi merempit td. overall,thanks sbb bwk pegi dating utk kali ni.haha. giler kontroversi ayat XD.aku ekceli tak expect pon nk keluar dengan kau tadi. duk perut aku tgh buat hal tu,bleh plak kn ko naik chat. aku bajet nk tanya aku sihat ke tak ke tanya aku buat apa ke mcm selalu. tp hari ni kau agak pelik.

e.s.m : kil,pizza hut terdekat kt ner?
aku     : kt kajang arh.dominos ada la kt bangi.
e.s.m : aku xnk dominos. nk pizza jer. warta xde ke?
aku     : ehh.lupa plak. ada2 kt warta.
e.s.m  : aku tak tau jalanlah.
aku     : ko nk aku teman ke?jom ah.

dan ktorg pon pegi la warta. gara gara pak cik sorg ni tak tau jalan.hahaha. hari ni die tak pakai sweater merah.tapi sweater biru. n ade kisah rupanya pasal sweater ni.wakakakak. aku nk gelak sampai rahang jatuh bleh tak? sorry der..

mula mula. sampai jer warta,trus masuk pizza. oleh sebab xde meja utk kapel,pilihlah tempat yg empat org duduk tp tempat tu tersorok sikit la.privacy omputeh kata.haha. dah tak tau nk order mana.last last ktorg melantak set untuk 2 org punya. order xleh blah. pizza big shot. yg baru kuar tu.sphaghetti. mushroom soup n garlic bread n air kosong jer. T_T. bajetttttttt. sambil makan n borak borak,of course gossip hangat! hahah. tak sangka la weh. sumpah aku tak sangka,rupa rupanya begitu ek perangai org tu.ouhh. xpe lah.dah kejadian die.

lepas pizza,jalan jalan. sempat la rembat perfume sumer. aku lah..poyo suh die pilihkan..last last tak ikut pon choice die.pilih sendiri. bile dah balik menyesal. wehh. bau die betul2 "play" ah.haha. aku bakal menjadi playgirl sejati.thanks kt perfume hahah.. pastu masuk giant. xde wat pape pon. usha2 barang dapur. ceit. bleh ktorg pi kt tempat jajan yg timbang2 tu. pilih biskut huruf ABC.carik nama masing2. seketul seketul.hahaha. then, habislah satu warta tu ktorg pusing.siap die blanja lollipop bintang kt kedai gula-gula. comel! katanya: "nnti kita mkan ni time blaja okay!"..sampai plan aku nk gi ofis kolej pon terbantut. dah pukul 5. dah alang alang lmbat. baik abiskan masa bebetul.

balik tu.atas moto. die kata nk mkn durian. mamat ni bia betul. tak kenyang2 lagi. aku dah full giler dah. even makan dua potong jer big shot tadi. cukupla wehh. aku dah tak larat nk masuk. tapi seb bek semuanya die blanja. hahah. aku tanggung minyak moto diri sendiri jer. ktorg stop la kt durian yg depan futsal galaxy tu. aku ingat mamat ni nk take away n mkn kt tempat lain. aku dah plan nk mkn kt danau or atas stadium.yg kt bukit tu. or kt putra height jer. romantik sikit. sambil tgk matahari terbenam...
wakakkaka.tapi... die boleh cakap :" pak cik, ktorg mkn kt cni je lah."..aku? "wehh,kau bia betul? xstrategik arh ko ni. dah la tepi jalan"..xpe memandangkan bf aku sorg ni mengidam sangat..aku pon pasrah je lah. berulamkan air kosong,ktorg pon mkn la kt lori tu jer.hahahha. gila punya experience.. pape pon thanks la yer encik sweater merah. even ni bukan kali pertama kita keluar berdua. tapi ni first time kn kita date dgn proper walaupun cm cibai sikit.

















btw, untuk budak2  B1 Fizikal PASUM n budak2 maths.mesti korg kenal ni sapa kn? haha. 

p/s : dating dgn kawan lagi bahgia dari pakwe. cayo lah cakap den!