Thursday, 10 February 2011

** A Love Letter for Mr. Myvi **

To beloved Myvi.


Vi,
 aku bosan lah duk kolej ni. kau tau aku xsuka sbb apa kn.haha..kau sorang je tau cmne nk buat aku story abis abis kan. dis week bosan lah Vi. xde soul. xde feel.lost everythinglah. nk study pon cm nk xnk je. cm nk quit course. nk blah dari ukm. everything sucks. even hari hari aku jumpa kau. aku cakap dgn kau. tapi aku xpuas lah Vi. aku rasa cm nk 24 hour dgn kau. yes.aku slalu tringat apa yg kau ckp kt Wave."aku takut satu hari nnti persahabatan kita berempat putus". thats not impossible kn. aku risau la Vi.haihh..lately semua bosan kn. hari isnin tu.dah bagi aku happy sikit. then start tomorrownyer, aku dah dull balik. this place quite heavy kot. even ade Kriss. tp aku still rasa empty inside. tatau nk pi mana.


Vi,
tiap kali aku lepak ngn kau. aku story semua bende. even aku xde citer best. tp aku story jugak. walau berjuta kali pon aku citer.kau still dgr. thanks a lot. u are a good listener n advisor. i owe u big heart lah honey! :) pasal next sem tu Vi, aku tatau. aku try dulu short sem ni eh. klo ko pi Kajai, of course i do. xkan aku nk duk sensorg kt cni yg urghhh..:(. haha. aku tringat time kita lepak kt bilik kau. If aku duk luar. Kau, kancil n Wave duk Kajai, korg kena naik 110 merah tu bertiga.haha. yg xleh blah bila kita suruh Wave buat 110 dia jadi motor roda tiga. Wave driver, kau ngn Kancil duk kt tempat barang.haha. Vi, kau tau,klo kt kampung aku, motor kelas C tu org buat angkat tong gas tau. hahah. xdapat aku byg Wave bawak korg gi FTSM masuk kuliah. tp still sweet. huhu


Vi,
thanks a lot. sbb sudi dgr aku merengek bosan. merengek nk jenjalan. merepek bukan bukan. nk tu , nk ni. kau jugak tau aku tak boleh pi tempat ramai org. kita sama kn Vi. kau nk tau tak, aku tak sabar tunggu Kancil sihat,kaki dia dah boleh jalan. sbb die dah janji nk bawak kita berempat pi pantai. haha..ingat tak kita pi umah dia hari tu. dia kata nnti dia dah sihat. kita kuar pi mall mana mana.. dia nk lompat kt blakang aku? haha..dia nk suruh aku bawak dia ke hulu ke hilir. he owe that time Vi. aku dah bayangkan kita pi picnic sesama. bentang tikar. bawak sandwich ke apa. makan makan.main pasir. amek gamba. pastu masing masing bahan sesama sendiri. wahhhh.. mesti best kn Vi.


Vi,
aku ingat tak ingat lah cmne aku leh kenal kau dulu. for sure, dlm MMP la. time tu kita geng netball kkm.sumpah aku xperasan kau.haha.time yg kita kena simpan no fon semua player tu, aku save nama penuh kau doe.sampai sekarang pun.:). aku sendiri xperasan kita boleh jadi cmni. Vi, aku ingat cmne first time nmpk Wave kt UKM ni. hmm, hari first daftar kkm Vi. aku dah follow kete MyVi biru yg die naik dari Kajang lagi. aku ckp ngn family aku."ni mesti budak nk daftar Keris Mas, sbb ada sticker H kt depan tu". aku ingat lagi Vi,nombor plat kete tu 'T'.aku bajet org terengganu ler. skali org johor daa.haha. aku ingat time die nk pinjam pen aku tu Vi."awak,saya nk pinjam pen boleh?".hahha.geli! then,aku xpenah jumpa die.tp ko nk tau Vi, aku ada instict dia akan jadi member aku masa first time aku nmpk dia. alhamdulillah. He is our fren kn.:)


Pastu, aku buat keje xsenonoh gila time starter motor aku patah dulu. Bulan puasa. time Ko-K merdeka. aku main serang je dia kt cafe. aku ingat lagi muka terkejot beruk dia hari tu. " Wehh,kau kawan paai kn? aku nk mintak tolong kau bwk aku pi bengkel moto jap.nnti aku amek kau.meh cni no fon." hahahha..lawak giler Vi. die bonceng aku dgn takut takut nk pi blok pompuan padahal mcm aku nk bwk die masuk bilik aku. :) pastu,Kancil. first time kita lepak dgn dia kt mcD kn..pasal helmet kesayangan dorg. Vi, masa Kancil kt hospital serdang lagi, die ada citer . katanya kita ni pelik. die takut dgn aku time kt mcD tu.haha.tp semua dah brubah kn Vi.kita semua besfrens.aku appreciate semua tu Vi.


Vi,
aku harap kau tunggu aku grad nnti. sbb aku hari last. aku janji Vi, hari korg grad. aku tunggu kt luar DECTAR. aku amek gmba korg byk2. aku pakai leklok. even aku sedih sikit bila mengenangkan aku xgrad hari yg sama dgn korg.huhu. aku nk jugak gmba kita pakai jubah berempat.Vi, aku xde kawan lain slain korg. yes. mmg ada yg lain tp xsemua boleh masuk dgn kepala hottakk aku kn..kau kena faham Vi. hahahha. lagi lagi tang bahan aku knn? xleh blah la Vi. aku tringat yg kt hospital tu. best time kita berempat ada. itu pon dah cukup buat aku. tapi thankss jugak kt dorg dorg yg ada kn. aku rasa kalau dorg xde utk tolong kita.kucar kacir gk kita dalam sebulan tu. seb bek lah semua faham kn.


Vi,
aku xde niat nk buat kau sedih ke hapa. just aku dah bosan ler kt cni. aku tatau nk citer kt sapa. aku xjumpa org lain yg sesuai slain kau dgn dorg. my soul selesa bila ngn korg jer. dgn org lain. kepala aku jadi sesak. jadi silau. aku rasa nk mengamuk jer. aku xsuka la Vi. haihh.pape pon thanks la ye. even ni baru sem 2. tp kau dah beribu ribu jam duk melepak layan kerenah aku kan. harap kau xbosan.hahah..nnti kita kuar lagi ye Vi.aku tau ko suka lagu ni Vi. The Romance, ku ingin kau menjadi milikku. :) aku ingat lagi.kau send kt aku via Skype.hahah.


Sekian, smpi situ dulu surat aku tuk kau. dgn ucapan.jom kita pi makan. aku dah lapor! haha..


Yang Ikhlas,
Alphard







p/s : semua watak adalah rahsia.haha

Tuesday, 8 February 2011

:::Bila Si Gula-gula Hati orang jaoh:::

gula gula hati? gula gula bentuk hati ke? taklah..sweetheart klo omputeh cakap.kuikui.hahaha.. aku xde boboy.boypren ramai lee..tp yg sweetheart ni spesel.opss.sweethearts sbb ada dua :). Mohamad Rohaizad Bakari & Apau Muar. xleh nk confess nama sebenar.nnti ramai org kejor katanya.ceit! dua dua ni orang jaoh.sorang kt muar,johor..sorang lagi kt lanchang,pahang. haihh..jaoh bebenor. tp yg kt lanchang dah smpi dah semalam.hahahha..not on purpose tau pi serang ni.ni sumer gara gara tersalah jalan..ikuti kisahnya...


10 a.m.
lepas abis je kuliah kalkulus. aku trus rempit balik sg. sekamat. dgn niat nk lepak lepak smpi petang.tdo 2jam je.4-6 a.m.haih =o=. sampai je depan umah. aku bagi salam."asha,asha..samekomm".tp xde org. pastu aku call fon rumah.fon asya. still xde jawap.dah tekan loceng berpuluh2 kali pon xde org.hmm.tdo la tu. last2 aku pon balik. otw tu pi hentian kajang jap.nk servey barang.tgk2 tutup.ceit! pastu aku trus balik. ingat nk pi lunch dgn aten.tp dia kata die de klas.so,aku pon decide nk balik bilik tdo.ngntuk!


12 p.m
aku tgh mengFBkn diri smbil study.first time usik kalkulus sepenoh hati.siap kaler kaler notes!kuikui. tgh2 duk2 karok.ttbe je alang call.aku xnampak die duk menjerit jerit kt chatbox FB.hahha :)


alang  : "kill,ko nk kuar pi survey sijil ke?"
aku    : "mana tau?"
alang  :"aten le cakap.xde,kalau nk kuar.pi naik kete.si jebat ada sewa kete smlm.tp minyak byk lagi.die suh guna even nk pi jamban pon.nk kuar x?"
aku    : "alang nk pi memana ke? tny aten sat.die nk mkn x."
alang  : "alang mmg nk pi makan pon.skali leh."
aku    : "boleh la klo cmtu.alang nk amek kt mana?"
alang  : "12.15 kt parking pompuan.ko roger aten eh."
aku    : "kt bawah? okay."


aku trus roger aten.siap2 then.trus turun bwh. ktorg mula pi hentian kajang. pi usha sijil utk TG.pastu trus pi makan kt bawah.dah lunch tu. alang tny nk pi usha sijil kt mana. aten kata kt popular. aku ckp le kt Jusco. trus alang start kete pi Jusco Balakong.pusing pusing dlm Popular.xbeli apa pon.lepak kt bangku luar. mcm bese.alang buat keje xsenohong dia.haha.abang aten jugak!:p pastu alang tny lagi nk pi mana. xmo arh pi chipzley.hmm..KL jom.jenjalan.


2 p.m
ktorg pon gerak pi KL..pusing pusing.sebenarnya alang nk bwk kitorg pi Ampang View.tp die kata malam je best.tp xpe.ktorg jln2 pusing bandaraya. berhenti betul2 kt Dataran Merdeka. lepak.kacau minah minah amek gambar.haha.jahat giler. dah bapa lama kt ctu.ktorg truskn perjalanan. ktorg target before kul 5 balik ukm.sbb aten ada kelas etnik.etnik je pon.kuikui. so,pi lah Ampang. skali dah nk smpi tu.tersalah jalan la pulak kt Gombak.haihh..dah smpi susur kuar Karak ni. ktorg pun buat idea jahat.kuikui.


alang  : "bangkai! salah jalan."
aten   : "ni dah smpi highway karak"
aku    : "mana boleh pusing balik.cmne ni?"
aten   : "pi Genting jomm! xpon pi Lanchang.jumpa ijad."
aku   : "haah..sejam je kn.ala.kita dtg jumpa die je.bukn tdo sana."
alang : "haa.kita dtg.salam.pastu tny ijad sihat.mak cik sihat. pastu kita start enjin kita balik sini balik.mmg siot gile la.haha"
aku  : "okay gak. org xkesah.ikot korg lah.ko aten?"
aten  : "aku xkesah.ikot alang."
alang : "korg betul ke ni? alang xkesah.ko la aten.ade kelas.klo nk gerak jom."
aten  : "xpe,aten suh shela sign.xpon apau."
aku   : "nnti apau tny la doe ko pi mana.kantoi la.da la xajak dia."
alang : "nk pi xni. alang nk call ayah ijad. kita mana tau umah dia."


lepas bincang2 tepi jalan tu. ktorg pon decide nk pi umah ijad kt lanchang. kete pon menghala ke highway karak. Weeeeeehoooooo..ijad! im coming bebeh!.hahah.dalam perjalanan tu mcm bende la kuar. bahan aten.die bgtau ciri2 bakal bopren dia..:)


1) gila mcm dia
2) budak sports
3) pndai bwk moto n kete
4) org _ _ _ _ _ (aku n alang tambah)haha


pastu bahan alang pasal die nk beli buah kt kedai bunga depan kuil!haha.sumpah lawak.. "Maaaaaakkkk!!" hahah.anak manja! pastu ngumpat abg2 askar depan ktorg.nyanyi nyanyi.mcm mcm lah.tgh otw tu.kitorg tjumpa satu papan tanda lawak..' Gerai Lemang Di Hadapan'..hahha sumpah lawak giler.. tgh2 highway beb. mmg khas utk org jual lemang. motifff? ktorg ingat nk amek gamba.tp masing2 xde betri.fon aku cikai jer pon. ktorg ckp kt ayah ijad yg ktorg nk dtg. tp jgn bgtau mak cik ngn ijad.mmg nekad giler la..xbleh nk patah balik dah.ni la trip aku paling gila penah aku buat. xyah rancang beb!hahaha


KL > Gombak > Lentang > Bentong > Karak > Lanchang.it takes 1 hour je nk smpi lanchang ni. even nak kancil.tp rasa cm naik flight! haha..thanks to abg driver.anda terbaekk!! ktorg mmg main redah je. dah sampai lanchang. alang nk carik stesen minyak. pastu ktorg gi balai polis.tny directory.then.kitorg menghala la ke BhP petrol. dah isi minyak tu.time alang nk start kete tu. ade org hon. pinnn! rupanya ayah ijad. aikk..xkan die tggu ktorg kot. dah bajet kita smpi sini x.hahha..ktorg pon trus follow pak cik ni.jalan punya jalan. senang je nk pi umah ijad dari ukm.sumer main straight straight je. dah smpi lanchang.cari surau al-ihsan.kaler kuning duk tepi jalan. ha.rumah ijad blakang tu ler.kaler kuning jugak. 


hahha..cm xcaya plak dah smpi lanchang.segan pon ada. yelah..xplan kn.ttbe je dah smpi.klo ktorg sendiri xcaya.inikn korg.kuikui.sampainya ktorg disambut parents n adik ijad.dah borak borak tu. pi le tgk ijad kt bilik.die xduk kt luar sbb susah nk gerak pki wheelchair.time alang masuk tu.haha..mmg nmpk giler muka terkejot bruk plus dgn muka xpercaya dia.mesti die ingat mimpi.hhaha.sumpah dia makin kurus.sekeping jer. tp better dari dulu. dah boleh duduk even sakit sikit.dah borak borak tu. mak die ajak minum. pastu ijad ajak pi jenjalan. time nk masuk kete tu. ada masalah sikit. last2 alang dukung die cm pakwe tatang makwe dlm citer omputih tu..waaaaaa!! sweeet giler alang!! hahaha.


kampung ijad mmg best lah.betul betul anak jati kmpung.aku mmg suka tempat cmtu.byk pokok.hijau jer.xbyk rumah.mmg terbaikk!! cuma satu..org org lanchang drive jalan kmpung cm highway! perghh bapak laju..ijad pon story die lepak mana.ktorg pi kt tmpt die tgk budak rempit buat projek.kt skolah beb! hahah.jalan jalan.alang cm bese la. hon orang sana sini smpi aku pon dah jadi gila.haha..korg byg kn. aku suruh bas blakang ktorg potong. cmne? aku main lambai cm polis traffic jer.hahah.pastu buat phewwwittt kt awek awek tepi jalan.taste alang kt mak cik mak cik tua.kuikui. pastu tjumpa along daus tgh rempit dgn storm..mak aihhh..laju gile! berdesuppp!!


pastu ktorg balik sbb dah maghrib.time turun dari kete stil ada masalah. yg ni, aku pulak dukung. bukan tatang ek. cm dukung baby la.haha.2nd time.teeeet!borak borak sumer.mak,ayah n ibu ijad tgh masak.ktorg nk tolong xkasi.so,duduk je lah. ktorg just tolong senduk n ready table je. hidang itu ini.done. ktorg mkn ramai ramai.perghh..terbaekk dari ladang la lauk lauk sumer. korg ckp nk apa..mcm mcm ada..penuh satu meja. tp plg best..masakan spesel ayah ijad. Pie Patin Masak Tempoyak.korg bygkan. ikan besar lengan dewasa tu ktorg mkn 3 org.mmg bestt!tp syg aku dah kenyang minum ptg..huhu..dah kemas kemas meja pas mkn.ktorg pi lepak kt bilik ijad. story mory sumer. aku pon dah pedih mata.sakit kepala sbb xtdo2. aku pon ape lagi. amek bantal. landing siap siap kt bwh..pergh..masyuk. even xlena sbb dorg bukak hikayat dulu kala. tp aku ttp nk tdo..dah borak borak.xsedar da kul 10. aku pon bangun. dah lega sikit. siap siap nk balik.


mmg family ijad sruh tdo sana. esok pagi baru balik. aku xkesah. tp mengenangkan aku ada exam Aljabar Lurus pukul 8 pg. nk xnk kena baliklah. dlm pukul 10.15 ktorg pon bertolak balik dari Lanchang menuju ke UKM,Bangi.huhu. smpi2 pukul 11 lebih nk pukul 12.okaylah.sejam lebih. daki bukit doe kt karak tu.haihh.


mmg kenangan terindah!


p/s : thanks to ijad n family. aten n alang kerana sudi bersama sama buat keje gila!haha.korg semua mmg terbaik. pasni kita pi ..tp kita yg masak bak kata alang. mamposs ler. mak ijad nk mkn lauk negeri sembilan..mampos aku!! hahah




bukti!! hahaha 

Monday, 7 February 2011

Irama Penghangat Malamku!

tahap kebosanan aku duk kkm ni dah melebihi paras bahaya. lepas jer aku dpt tau esok nk exam aljabar lurus aka linear algebra with Dr Ghaffur.lecturer kesayangan adin n faa! kuikui. adrenalin aku trus meningkat dengan pantasnya. darah merah terus meggelegak kt kepala. nk tak nak terpaksalah kemas meja study n selongkar lecture notes yg ntah mana2 aku sumbat. hahha. duk usha2 tu menyampuk gak dgn kak ana yg tgh gayut tu.hahah lantaklah korg. almaklumlah,call free seminggu..kuikui. sambil2 tu.. aku layan le youtube..karok dipagi hari. jom tgk lagu2 blues yg aku layan.sorry,aku agak rockerz tangkap leleh cket.:)


p/s : aku ingat nk stay smpi esok. lepas habis je kelas kalkulus pepagi buta tu.trus rempit balik umah kajang jap.pastu balik kkm tdo.huhu


(1) Colour Of The Night : Lauren Christy


You and I moving in the dark
Bodies close but souls apart
Shadowed smiles and secrets unrevealed
I need to know the way you feel
Chorus
I'll give you everything I am
And everything I want to be
I'll put it in your hands
If you could open up to me oh
Can't we ever get beyond this wall

'Cause all I want is just once
To see you in the light
But you hide behind
The color of the night

I can't go on running from the past
Love has torn away this mask
And now like clouds like rain I'm drowning and
I blame it all on you
I'm lost - God save me...

Chorus

'Cause all I want is just once
To see you in the light
But you hide behind
The color of the night

Chorus

'Cause all I want is just once
Forever and again
I'm waiting for you, I'm standing in the light
But you hide behind
The color of the night

Please come out from
The color of the night



(2) Always : Bon Jovi


This romeo is bleeding
But you can't see his blood
It's nothing but some feelings
That this old dog kicked up

It's been raining since you left me
Now I'm drowning in the flood
You see I've always been a fighter
But without you I give up

I can't sing a love song
Like the way it's meant to be
Well, I guess I'm not that good anymore
But baby, that's just me

And I will love you, baby - Always
And I'll be there forever and a day - Always
I'll be there till the stars don't shine
Till the heavens burst and
The words don't rhyme
And I know when I die, you'll be on my mind
And I'll love you - Always

Now your pictures that you left behind
Are just memories of a different life
Some that made us laugh, some that made us cry
One that made you have to say goodbye
What I'd give to run my fingers through your hair
To touch your lips, to hold you near
When you say your prayers try to understand
I've made mistakes, I'm just a man

When he holds you close, when he pulls you near
When he says the words you've been needing to hear
I'll wish I was him 'cause those words are mine
To say to you till the end of time

Yeah, I will love you baby - Always
And I'll be there forever and a day - Always

If you told me to cry for you
I could
If you told me to die for you
I would
Take a look at my face
There's no price I won't pay
To say these words to you

Well, there ain't no luck
In these loaded dice
But baby if you give me just one more try
We can pack up our old dreams
And our old lives
We'll find a place where the sun still shines

And I will love you, baby - Always
And I'll be there forever and a day - Always
I'll be there till the stars don't shine
Till the heavens burst and
The words don't rhyme
And I know when I die, you'll be on my mind
And I'll love you - Always 






(3) Muahh : Suzanne Brautigam

Sungguh aku sayang
Sungguh aku rindu
Ha ha ha usah kau ragu-ragu

Sungguh aku cinta
Sungguh aku mahu
Ha ha ha ku tidak malu-malu


*
Sayang oh sayang
Ku sayang kepadamu (muah)
Aku cintakan dirimu
Rindu oh rindu
Ku rindu padamu (muah)
Janganlah kau pergi dariku

**
Papa tolonglah (papa)
Mama tolonglah (mama)
Aku sedang mabuk cinta
Dengan si dia (ah ha)
Si jantung hatiku (ah ha)
Yang ku puja ku cinta selalu

Mama tolonglah
Papa tolonglah
Jodohkanlah aku dengannya




Ulang *






Chorus

Hati hati yang merindu
Inginkan belaiannya
Hari hari yang berlalu
Indahnya ku rasakan
Jiwa jiwa (jiwa jiwa)
Ku meronta (ku meronta)
Bila jauh di sisimu (di sisimu)
Berjanjilah kasih
Berjanjilah sayang
Hanyalah aku di hatimu

Ulang **
Mama tolonglah
Papa tolonglah
Jodohkanlah aku dengannya

Ulang Chorus 2X
Papa tolonglah
Mama tolonglah



(4) Cinta Kristal : Awie


Sinar matamu bagai api menyambar
Haruskah engkau dan aku sama
Bara restu cintamu aku terpandang
Oleh pancaran demi cinta kristal

Kini aku terlontar ke dasar cintamu suci
Kini aku mengenal akan kepastian
Agungnya cintamu
Hangat membakar panas membara

Mentari cintaku ini jangan dipadamkan
Jika terpadam fanalah harapan

Kasih tunjukkan aku murni cintamu kasih
Biar aku ilhamkan akan kesucian
Kasih dan cintamu
Terus memancar terus membara

Jangan padamkan mentari cinta
Jangan padamkan demi cinta kristal
Bawa ku pulang ( 3X )



(5) Permata Buat Isteri : Kopratasa


Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku


Saturday, 5 February 2011

Nak Tumbuk staff KFC Gemas Square!

hari ni sepatutnya aku balik KKM. kolej tchenta la sgt :(. tp ttbe je pagi tadi dpt tau atok kajang masuk hospital. so, plan yg ktorg nk balik bangi petang trus cancel.sbb dorg nk balik on the spot. aku yg tgh berat kepala tu.kena gasak ngn ibu.


ibu  : "along,pak lang da nk balik ni.atok kajang masuk hospital.nk ikot x?"
aku : "skrg? jap tgh pikir...tamau la bu. esok,kita tibai la naik apa pon."
ibu  : "konfom nk balik esok. ayah kena hantar la smpi seremban?"
aku : "aaaaaaa..along ekceli malas nk amek bas lompat2 ni. ktm arang batu tiket abis plak."
ibu  : "dah tu cmne?"
aku : "klo org xmo balik sana boleh x? xsuka balik ukm!!"


last2. aku decide balik ahad.tpaksa la susahkan ayah yg sakit tu hantar aku pi KTM seremban.cm xkonfiden lak nk sruh ayah hantar. oleh sebab aku xjadi balik bangi. aku dapat keje extra di pagi hari. ..tadaaa... tender cuci semua kereta! in and out! ha?? adoii..seb bek aku xmandi lagi.. so, aku pi heret baldi,span.syampu kete. and first..of course. my dear green wira car..volkswagen kuning aku xkuar lg dari kedai.kuikui. mula2.vaccum smpi bersih.smpai habuk pon takda.hahha..pastu kita siram ngn sabun.:) dah siap wax sumer. jemur jap kt sunlight.kuikui.


tgh hari tu. aku xde wt pape. tdo n on9.baca novel.sumpah bosan.dgn baju xpack lagi.kakaka. lah aku balik umah pon bwk handbag je. mana angkut buku2 ni pon.:) smpi la ptg. dah habis satu drama korea. smpi sembap mata aku. bak kata apau :"panda ngigau!".ttbe je nenek ajak pi pekan Gemas. katanya nk beli kek besday atok. wahh.. aku pon bila dgr kek..trus mlompat turun dari katil.siap2 n trus start kete. tp rini pi ngn nenek. sbb nenek yg nk blanja kn. seb bek Gemas dah surut banjir. time ktorg lalu kt kedai kedai tu. byk la owner2 jemur barang2 dorg. ada yg buang semua.


penat pusing pusing. xjumpa pon kedai kek yg bukak. last last,ktorg decide beli KFC jer. masuk je dlm kfc. aku pon beratur. aku  tgk staff ramai gk. aku bajet cepatlah turn aku smpi.sbb dah bese kt bangi n KL.service dia mantopp! skali nk setengah jam aku tunggu da. thegeh hegeh.lembap! skali aku usha dorg.lerhh..konfom budak budak lepas SPM ni. dah la yg staff kt dapur menggedik semacam. make up mcm opera cina. eyeshadow hijau,lipsyick merahmenyala. tudung dia.kot ye pon muslimah,xyah le smpi muka pon aku xnmpk cik adekk oiii! bak kata nenek."tersungkup je tudung!" pastu duk pelok pelok bahu kt dapur tu. pastu tersengih2 tgh customer.hallo..kau ingat kau chantekk sangatt?? amek kau!


aku tunggu lagi. aku punya cashier tu nama dia Hasmizan. bapak la weh.slow giler. dah la pakai suar atas pusat.mmg nmpk la budak baru nk membesar.muka pon xbaligh lagi.kuakuakua :) depan aku ni mamat cina. die beli xde la byk mana. tp si hasmizan ni punya la lembap nk ceduk ais. nk pilih kotak pon thegeh hegeh. aku yg mmg tgh panas ni.dah genggam penumbok dah. adek aku dah nmpk aku punya tgn. aku kepal je leklok. smpi kt aku die buat thegeh tgedik die. mmg kena sebijik la budak hingusan ni.


betol wehh..mmg lembap. kepala aku dah berasap2. smpi turn aku. aku dah plan nk kenakn budak ni. aku mmg siap ngn muka ketat ler. aku kilas kt nenek. nenek pon dha aim aku nk buat sumthing ni.


bdak KFC   : "slmt dtg. nk mkn cni atau bungkus?" dgn lembotnyer. wek!
aku              : "packing"
bdak KFC   :" okay.kak nk apa." get ready ngn idea aku.tinkkkk!
aku              : "give me a bucket of 15 pieces chicken, large coeslow,large mesh potato and two LARGE cheezy wedges please." hah. amek kau aku speaking berhabok!!kuikui
bdak KFC   :"erkk. jap ek kak.hmm.nk apa td? hmm.bucket?hmm..xde la kak. mixed yg pedas dgn biasa bleh?"
aku             : "i nk spicy byk. yg original bg yg breast.then.make sure my cheezy wedges more cheese." 


hah .amek kau.terkulat2 ko nk dgr aku speaking!.ko igt senang nk dgr aku berhabok speaking mat salleh? susah tau. ni pon aku plan dlm otak nk kenakan kau! dah le lembik. thegeh hegeh! slow. menggedik.kira duit pon susah ke? sekeping sekeping. susah susah. bagi aku kira. close story.piraaah!.pastu dah amek order.time die nk pass aku punya tu.. bapak lah wehh.. adek aku yg darjah satu tu pon larat tau nk angkat bucket tu! benci staff KFC Gemas!! klo xmengenangkn nenek aku nk blanja.mmg dah lama aku cabut lari.


dah masuk dlm kete. sian.nenek ngn adik aku yg Riena tu jadi mangsa dgr aku bebel sbb angin dgn bdak lembap tu tadi. bebel bebel. ttbe je kt satu simpang ni. ada la Storm hitam ni nk main potong potong plak. aku yg mmg dah sedia angin ni.. mmg bertambah berapi la. lagi lagi Storm ni cm provoke aku kn.. mmg get set go!! aku potong potong lori. xbagi storm tu potong punya keje. aku laju laju kt selekoh. nenek aku dah bergayut dah. aku lagi lah laju smpi kt double line. die mmg xleh buat apa lah.. haha..adegan kejar mengejar tu berakhir smpi kt simpang Felda umah aku. aku dgn gembiranya drive smbil karok sebab berjaya menghalang Storm poyo tu potong aku.hahahha


p/s : aku mmg pantang org provoke aku dgn rempit ni. huhu.skrg baru nk menceburi dunia drift. even bukan dgn Mr. Volks kesayangan aku. dgn wira ayah aku pon jadila.hahah.and yg paling penting. aku tamau balik ukm!!




Friday, 4 February 2011

Masak Lemak Cendawan Kukur Pisang Muda!

salam n happy holiday semua! haha. dah lama kn xupdate blog ni. bukn apa.tlampau bz smpi xde masa. burppp! haha. ni baru je lepas lunch. nk tau aku mkn apa?  haa..hari ni. ibu masak. gulai cendawan kukur pisang muda and ikan keli goreng. pastu ada pulak bendi rebus cicah sambal belacan. perghhh.. setelah seminggu aku balik cuti and dah nk balik pon esok. baru ibu berkesempatan masak lauk sedap sedap.bukan apa. mcm korg sedia maklum. ayah kn kat hospital. so, keje aku atas jalan raya je lah mggu ni. huhu. Seremban tu bukan dekat cik adik cik abg oiii.. boleh balik KL jugaklah jauh diaaa.kuikui. bagi sesapa yg xpenah tgk gulai kuning aka. masak lemak ni.. ha.. aku letak gambar contoh...dua dua ni one of my fevret tau! FYI : aku sangattttlaaa obses dgn makanan kampung. tadaaaaaaa :)

 masak lemak

ulam bendi with sambal belacan

tp cuppp! before aku pi makan kan.. aku duk kt beranda dapur.rumah byk sgt beranda. tatau nk bg nama apa.hahha. tgh duduk duduk tu. aku terasa sgt la sakit perut. maklumlah..budak gastrik. :) aku tny ibu dah masak belom. ibu kata tgh goreng ikan. aku dpt excuse sbb karang nk dijadikan driver pi jenjalan. haha.
aku pon pi selongkar peti ais. aka refrigerator or org bandar panggil 'fridge'..nenek aku pggil 'poti aihh' hahha.bukak je pintu. tadaa.. aku nmpk buah belimbing tejojol dari plastik. apa lagi. aku amek je sebijik besar tu..basuh..then ..ngappppp! kuikui. duk tgh melahap tu. nmpk nenek tgh cuci buah ciku.

tuk FYI korg juga. kt blakang umah aku tu dah mcm taman botani .huhu. bukan apa. ada kandang itik. reban ayam. reban anak itik. reban puyuh. pastu. another side plak. mmg dorg buat tuk cucuk tanam. ada tebu,cili.ubi.keledek.daun kesom.labu.tembikai je xjadi.klo nk gi pusing umah malam2 tu mmg xleee.. seram nokk..pokok kelapa tinggi menjulang..pokok rambutan bersepah keliling umah..belom lagi petai,pisang,delima,manggis,mata kucing,mangga.. mcm mcm lagilah.. buah je blom kuar. pokoknya je ada.hahha

pastu, aku pi ikut nenek naik atas. rumah dah la atas bukit. ada lagi atasnya (taman botani buatan ktorg).. tgh syok syok aku main buaian kt pokok rambutan merah tu.. ada lah 2 ekor itik nila (bulu putih) lalu depan aku. siot. bukan nk hormat tuan rumah.. lagi jalan tekedek kedek. tinkk! ttbe kuar idea jahat aku seperti biasa.. aku bangun dari buaian. jalan senyap2.. then pi sergah itik2 tu.. hahha..kejar kejar kejar.. dah penat.. aku pi layan pulak anak itik dlm 20 ekor kt dlm reban khas dia. comel!!

aku     : "nenekkkkk!!! comelnye dorg ni. ni mesti mak die kn? bila die bersalin? tatau pon?"
nek     : " yolah. tu mak eh. lamo dah.dah bosar la anak eh tu. sobulan lah kot."
aku     :"nek, nk bwk balik sekor pi ukm boleh? nk bela kt bilik la. dah besar cket. sruh mak cik cafe masak" 
nek     : "buleh ko?"
aku     : "haahhahahahah.. nenekkk!! mana boleh!"

aku mmg. kalau balik umah sini.aku sekor je ckp selangor. org lain sumer automatikly akan bertukar lenggok nogoghi. kakak. aku pon tatau kenapa. tp sikit2 boleh la. kalau xpaham tu. tanya je direct. for eg : "atok,xpenah dgr pon atok ckp cmtu. tu pebende?"..hahha..tibai jer. kakka..

pastu,dah main cak cak dgn anak anak itik tu. ktorg ttbe je senyap. malaikat lalu ker??kuikui xde lah.. ekceli ktorg bdua tgh cbuk usha ada sekor itik jawa (bulu hitam) tgh kuar dari timbunan kayu. usha duk usha. ktorg jumpa banyakkkk gilaa telor itik.. bukan 3  or 4 biji tau.. tp 13 belas biji! apa lagi.. kutip la.. nnti buat telor masin. xpon rebus.. buat gulai dgn pucuk gelugor or belimbing besi. wahhhh.. kecor air liur i!!

hmmm.. penat dah aku pot pet kt skrin lappy sendiri. now nk siap siap. ibu dah roger roger nk gerak pi shopping dah tu. seb bek banjir dah surut. tp byk jln tutup la.. rosak semua. bila banjr.lobang la jalan, trok betul. pastu,esok dah balik ukm. benciiii!!!! xde ktm arang batu. xde bus. benci bertambah2!

p/s : alhamdulillah. banjir kt Gemas dah surut. detik2 mendebarkn pon dah berakhir. ayah pn dah discharge. mmg unstable. tp bolehla. still berjaga2. thanks kt semua org yg suppport aku spnjg mggu ni. mmg aku perlukan korg semua. thanks again guys. btw, rindu kt korg especially, ijad,aten n apau. t8 care babes!